Re: Retentie Mahlkoenig K30

31
Ik heb geen problemen met afwegen, wel met malers met timer icm maalgraad en afwegen. Ik weeg de bonen vantevoren af omdat ik single dose. Eventueel pas ik de maalgraad of het gewicht aan als ik dat wil. Dan gaat het filterbakje op de Acaia weegschaal en schep ik er een paar 10e gram af!
Maar conische schijven hebben de fijne eigenschap dat ze zeer consistent zijn en niet veel last van weersveranderingen of veranderende luchtvochtigheid.

De Niche bevalt mij nog steeds prima.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: Retentie Mahlkoenig K30

32
Ja Alwin wegen!

Anders werk je met twee variabelen tegelijk.

Na verloop van tijd gaat het je wel weer op gevoel lukken. Vergeet niet hoeveel jaren je aan Mazzer gewend bent.

Toen ik laatst met een Mazzer heb gespeeld heb ik juist staan vloeken over die in mijn ogen beroerde maalgraadverstelling. Ik ben op mijn beurt weer fan van de Eureka verstelling...

En ja eens met Bobbee: single dosen is wel heel fijn!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs