Verder best tevreden mijn cliënten en ook wederpartijen vinden het heel tof om ergens echt koffie te krijgen en het ziet er nog mooi uit in de spreekkamer ook.
Alvast dank voor jullie hulp

https://support.londiniumespresso.com/p ... eeve-seals
Here is what you need to buy;
1 x M12 x 180mm hex bolt - i paid a few cents more for 316 (A4) marine grade stainless over galvanised as the threads on galvanised bolts are invariably rough, preventing you from running the nut up the thread of the bolt just with your fingers
2 x M12 x 57mm washers - again i paid a few cents more for marine grade stainless. finding off the shelf washers in 57mm (which i think is 2" 1/4 in old money) was just pure luck; it fits absolutely perfectly over the bottom of the sleeve; if you asked for one to be custom made you would ask for it to be cut to 57mm diameter, it truly is better to be lucky than good. the purpose of the second 57mm washer over the top of the 80mm PVC spouting end cap is purely to protect against the compressive loading of the nut being wound down the thread from smashing the top out of the end cap, so it could be any diameter, the larger the better, but 57mm was the largest i could find as a standard item and it kept the parts list simple
1 x PVC down pipe end cap 80mm diameter, 30mm long
1 x PVC 80mm diameter adaptor, 92mm long - you can cut a longer length of 80mm down to this length if necessary, the end cap simply sits over it
the purpose of just the end cap initially, and later adding in the 92mm length of PVC pipe if needed, is to give you more reach so you can keep winding the sleeve up if it is not free when it rises up above the top of the group body, thus addressing the shortcoming of my original M24 bolt system
fransg schreef: wo 14 dec 2022, 11:10 Mooi!
Ik zag dat Reiss van Londinium er een heeft samengesteld uit makkelijk verkrijgbare onderdelen en ik ga proberen dat na te doen en er betere foto's van te maken
2 x M12 x 57mm washers
Feb je die twee van de sleeve vervangen en/of de drie van de zuiger? Heb je de no-grease zuigerringen?CafeSolo schreef: zo 01 jan 2023, 10:22 Sinds ik de rubbers van de sleeve van de Londinium I vervangen heb krijg ik een plofje als ik een flush doe.
Precies dat zeg ik. Is je douchescherm enigszins verstopt geraakt bijvoorbeeld door vet uit de zetgroep dan is het als een dopje op een fles frisdrank dat niet goed vast zit, het ploft eraf.
Ja
Heb je die twee van de sleeve vervangen en/of de drie van de zuiger? Heb je de no-grease zuigerringen?
Enkel de 2 van de sleeve. De zuigerringen waren nog maar net nieuw. Ondertussen heb ik de no-grease zuigerringen ook ontvangenfransg schreef: zo 01 jan 2023, 10:51Heb je die twee van de sleeve vervangen en/of de drie van de zuiger? Heb je de no-grease zuigerringen?
Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”