Ik hoop dat de kosten meevallen, ziet er in ieder geval goed uit.
Wat zijn je plannen als ie af is, verpatsen?
Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen
42Knap vakwerk!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
43Ruim 150 euro wat ik nu besteld heb, de helft voor de pomp, de rest voor rubbertjesJaro schreef: di 09 jun 2020, 22:55 Ik hoop dat de kosten meevallen, ziet er in ieder geval goed uit.
Waarschijnlijk ga ik hem bij mij op de zaak gebruiken, voor mijn keuken is hij toch wat aan de grote kant, en als ik gaten in het aanrechtblad maak voor water aan en afvoer krijg ik ruzie met mijn vrouw.
Mijn collega kan niet wachten tot hij klaar is, die is ook wel gek op een goed bakkie.
We gebruiken nu een Douwe Egberts automaat met van die siroop pakken, wel makkelijk...
Cafelat Robot Barista, Technivorm-Mokkamaster Model 68, Hario V60, Hario Buono kettle, Mazzer Mini
44Erg leuk om dit allemaal te zien! Goed en knap bezig!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
45Goed bezig! Als je klaar bent, staat er nog 1 op MP
http://link.marktplaats.nl/m1555807841 ... ialbuttons

Verstuurd vanaf mijn LM-G710 met Tapatalk
http://link.marktplaats.nl/m1555807841 ... ialbuttons

Verstuurd vanaf mijn LM-G710 met Tapatalk
46Als ik naar de stoompijp en waterpijp kijk dan is dat een andere uitvoering.
Volgens de beschrijving is het een Nespresso koffieapparaat
Volgens de beschrijving is het een Nespresso koffieapparaat
Cafelat Robot Barista, Technivorm-Mokkamaster Model 68, Hario V60, Hario Buono kettle, Mazzer Mini
47Rare bug in de forumsoftware, in het voorbeeld alles ok, bij plaatsen staan de foto's op de verkeerde plek!
De bestelde onderdelen liggen bij DHL, ik verwacht dat deze van de week binnen komen.
Ondertussen de pomp motor gedemonteerd, er was een lager zwaar aangetast door de lekkage.
De pomp loopt weer als het spreekwoordelijke zonnetje.
Het zat mij niet lekker dat de kop nog niet gedemonteerd was, veel aangekoekt vuil, hier heb ik een stuk speciaal gereedschap voor gemaakt om de boel te demonteren. De productiedatum van de kunststof kappen is half 1996, dus de machine is ongeveer 24 jaar jong. Als alles meezit kan ik dit weekend testen.
De bestelde onderdelen liggen bij DHL, ik verwacht dat deze van de week binnen komen.
Ondertussen de pomp motor gedemonteerd, er was een lager zwaar aangetast door de lekkage.
De pomp loopt weer als het spreekwoordelijke zonnetje.
Het zat mij niet lekker dat de kop nog niet gedemonteerd was, veel aangekoekt vuil, hier heb ik een stuk speciaal gereedschap voor gemaakt om de boel te demonteren. De productiedatum van de kunststof kappen is half 1996, dus de machine is ongeveer 24 jaar jong. Als alles meezit kan ik dit weekend testen.
48Hij doet het weer
Helaas lekt de groep nog wel af en toe een druppel water, nog uitvogelen waar dat aan ligt.
Nadat ik hem provisorisch aan heb gesloten en opgewarmd heb ik er even flink wat water doorgespoeld, gestoomd en heet water getapt, alles werkt.
Pompdruk moet ik nog omlaag schroeven, deze staat nog te hoog.
Ik heb er 1 espresso uit gehaald, deze was nog niet goed, alles moet ik nu gaan finetunen, maalgraad, hoeveelheid koffie, pompdruk, hoeveelheid water.
Helaas lekt de groep nog wel af en toe een druppel water, nog uitvogelen waar dat aan ligt.
Nadat ik hem provisorisch aan heb gesloten en opgewarmd heb ik er even flink wat water doorgespoeld, gestoomd en heet water getapt, alles werkt.
Pompdruk moet ik nog omlaag schroeven, deze staat nog te hoog.
Ik heb er 1 espresso uit gehaald, deze was nog niet goed, alles moet ik nu gaan finetunen, maalgraad, hoeveelheid koffie, pompdruk, hoeveelheid water.
50Knap werk. Weer een machine gered van de ondergang!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino