Re: Electrisch Tampen

41
En inderdaad voor in de horeca waar je continu aan het tampen bent…. en je de 16 jarige koffieaandrukker met hersencellen in ontwikkeling continu reproduceerbare kwaliteit wil laten leveren zonder teveel lichamelijke inspanning zodat het net niet op werken lijkt?
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

42
bobbee schreef:Die normcore is ook niet nodig met al die veren en levelende rand. Een simpele tamper en recht leren tampen is voldoende.
Het is extra gemak en dat geld dan ook voor zo'n robot tamper.
Nadeel van een level tamper is dat hij niet diep genoeg kan gaan in bepaalde gevallen. Ik gebruik liefst oversized filterbakje en dan komt het wel voor dat de tamper niet diep genoeg gaat.
Bij afnemende spierkracht kan recht tampen een uitdaging worden. Door gebrek aan kracht kunnen spieren gaan trillen en wordt het lastig de tamper stil en recht te houden. Ook het doseren van de kracht wordt lastiger. Dus ik begrijp wel dat het resultaat wisselend is. Een automaat lijkt me een goede oplossing in dit geval.

43
Ik vind het een prettig gemak waardoor in principe alles met één hand kan: PF in de maler steken, knop drukken, PF beetje schudden, in de PUQpress schuiven, poef, dan in zetgroep draaien, dan hefboom omlaag naar onderen heen trekken, dan kopje pakken en met een hand aan de lippen zetten, hup en verder gaan in het leven.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

44
fransg schreef:Ik vind het een prettig gemak waardoor in principe alles met één hand kan: PF in de maler steken, knop drukken, PF beetje schudden, in de PUQpress schuiven, poef, dan in zetgroep draaien, dan hefboom omlaag naar onderen heen trekken, dan kopje pakken en met een hand aan de lippen zetten, hup en verder gaan in het leven.
Ik vraag me af wat je dan ondertussen met die andere hand doet. Zonde om hem werkloos erbij te laten hangen.

45
omeCo schreef:
bobbee schreef:Ik kwam dit apparaat zojuist tegen op aliexpre. Misschien is het wat voor TS.

€ 270,37 45%OFF | Itop 58Mm Koffie Sabotage Machine Automatische Espress Cafe Gereedschap Apparatuur Aluminium Behuizing Automatische Koffie Poeder Druk 110V ~ 240V
https://a.aliexpress.com/_EygL4AX
Ja, staat in de branderij. Bevalt echt prima. Doe je echt geen miskoop mee.
Hier een review. Het apparaat heet hier Turin. Net zoals de G-IOTO spullen. Die worden ook onder de naam Turin aangeboden.

https://youtu.be/ZTGF1rIINT4

46
omeCo schreef: di 04 apr 2023, 15:24
bobbee schreef:Die normcore is ook niet nodig met al die veren en levelende rand. Een simpele tamper en recht leren tampen is voldoende.
Nadeel van een level tamper is dat hij niet diep genoeg kan gaan in bepaalde gevallen. Ik gebruik liefst oversized filterbakje en dan komt het wel voor dat de tamper niet diep genoeg gaat.
Bij afnemende spierkracht kan recht tampen een uitdaging worden. Door gebrek aan kracht kunnen spieren gaan trillen en wordt het lastig de tamper stil en recht te houden. Ook het doseren van de kracht wordt lastiger. Dus ik begrijp wel dat het resultaat wisselend is. Een automaat lijkt me een goede oplossing in dit geval.
Precies, dat dus helemaal!
Ik zit nu alleen hevig op de wip, een nieuwe Puqpress (mini) a 465,- of een Cube a 758 (+24 euro verzendkosten uit DE) hmm, keuzes keuzes.. Of toch wachten tot ik een gebruikte voorbij zie zeilen.

47
RoosW schreef: di 04 apr 2023, 13:50
Ben70 schreef: di 04 apr 2023, 13:38
bobbee schreef: di 04 apr 2023, 13:17 Ik kwam dit apparaat zojuist tegen op aliexpre. Misschien is het wat voor TS.

€ 270,37 45%OFF | Itop 58Mm Koffie Sabotage Machine Automatische Espress Cafe Gereedschap Apparatuur Aluminium Behuizing Automatische Koffie Poeder Druk 110V ~ 240V
https://a.aliexpress.com/_EygL4AX
dan heb ik toch echt liever zon, Compak tamper,kwaliteit en looks, maar wel een kleine 800 euro
Ik zie die Compak Cube anders enkel op US sites, geen NL verkopers. 975 (om en nabij voor de 58mm) -> bijna 1100$ voor de 58,3mm ex verzenden, import en btw, dat gooit er dan nog een lekkere emmer boven op.
https://eembergen.nl/product-categorie/ ... cessoires/ dit is de importeur voor Nederland van de Vopak cube tamp
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

49
ik heb even contact gehad met de importeur van compak cube tamp

als je 2 stuks afneemt, dan is de prijs 708 ,euro perstuk inclusief btw
dat is 585 ex btw. dus 20% korting van Eembergen Goudlaan 77-81, 2544 EG Den Haag Telefoon: 070 309 9200
wellicht kun je dan gezamenlijk met een andere liefhebber daar kopen
of nog wat uit onderhandelen
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

50

omeCo schreef:
Voor de goede orde, ik heb daar niets over gezegd omdat mijn reactie was op de vraag van forumlid voor mij en gebaseerd op waarom zo'n robot tamper bestaat en die is volgens mij niet ontworpen voor mensen met een handicap maar voor sneller efficiënt tampen in een horeca setting en voor thuis alleen omdat het een leuke gadget is.

Wie een handicap heeft kan er wel makkelijk gebruik van maken.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!