Re: Thuismaler upgrade

41
HiFi is al heel snel erg duur. Koffie is redelijk cheap. Ik zit nu met top-notch apparatuur voor de prijs van een instapper Marantz versterker.

Ik heb aan luidsprekers trouwens een set IMF Studio Monitors. Met bouwmarktsnoer aan een Sony versterker gehangen. Bron is een Zune HD omdat mijn laptopuitgang echt een ramp is. Ben wel opzoek naar een versterker met iets meer punch of een externe geluidskaart voor het gemak. Vaak is de bottleneck tegenwoordig de mastering van de muziek, waar weer de parallel getrokken kan worden met koffie.
Bijvoorbeeld Arcade Fire-Ready to Start, in principe is het nummer goed, maar volledig platgeslagen.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

42
Bluecold schreef:HiFi is al heel snel erg duur. Koffie is redelijk cheap. Ik zit nu met top-notch apparatuur voor de prijs van een instapper Marantz versterker.

Ik heb aan luidsprekers trouwens een set IMF Studio Monitors. Met bouwmarktsnoer aan een Sony versterker gehangen. Bron is een Zune HD omdat mijn laptopuitgang echt een ramp is. Ben wel opzoek naar een versterker met iets meer punch of een externe geluidskaart voor het gemak. Vaak is de bottleneck tegenwoordig de mastering van de muziek, waar weer de parallel getrokken kan worden met koffie.
Bijvoorbeeld Arcade Fire-Ready to Start, in principe is het nummer goed, maar volledig platgeslagen.
Heb nog een mooie Denon 3805 staan. ;)

43
cremalover schreef:Verschil tussen koffie en hifi apparatuur is dat koffie koffie is.(goeie zin :D )
Hifi apparatuur blijft een slap aftreksel van life muziek .Hoeveel geld je er ook instopt. :mrgreen:

Diezelfde gast van die audiokabels had ooit Zware B&W kasten van iets van 20000 euro staan.ik moest komen luisteren want nu klonk een piano als een echte piano volgens hem.

Hij had er een paar monoblokken met stofzuigerslangen voor staan.

Jammer genoeg was ik een week ervoor bij een tuinconcert van Wibi Soerjadi geweest en zijn set klonk dus NIET als een echte piano.

Zelf toeter ik op een trompet en de klank van mijn trompet wordt ook niet benaderd door mijn set.Niet door mijn Tannoy 700 en ook niet door mijn magnepans.

Luidsprekermuziek is een Nespresso.
Life is een Bezzera espresso.
Het grootste struikelblok is bij de meeste mensen de akoestiek, daar wordt nog veels te weinig aandacht aan besteed, als je dat wilt doorgronden heb je een tekening van je luisterruimte incl de aankleding nodig en de materialen van de muren, gordijnen vloerbekleding plaatsing etc, daar laat je een programma op los, een akoestiek-ingenieur en na vele duizenden armer, kan je toch wel een verbetering waarnemen, als je dan van weergevers gaat wisselen, ben je weer terug bij af :evil:

Bij mij is de akoestiek ook zwaar k-t :(

M'n rommelmarkt aanwinst van vandaag; opnamen gewoon uit het handje, met een lampje zonder flits.

Afbeelding

Afbeelding

Camera Canon PowerShot G11
Exposure 0.033 sec (1/30)
Aperture f/2.8
Focal Length 6.1 mm
ISO Speed 800
Exposure Bias 0 EV
Flash Off, Did not fire
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

46
Ik deed als moderator nog wat futiele pogingen om de draad weer OT te krijgen... :lol:

Dus, jongens: bij deze dan echt maar weer on topic?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder