Mooi dat die er is!
Je kunt voor eventuele vragen/opmerkingen ook een 'support ticket' aanmaken op de Londinium website en je kunt daar als je je eigenaar meldt ook bij de bestaande 'support' afdeling waar allerlei antwoorden op vragen staan met video's.
> Wat is zo'n beetje de tijd die jullie aanhouden voor tijd tot eerste druppels
bij mij ongeveer 7s
>en dan tot kopje er onderuit (ratio 1:2, 18g koffie, 36g espresso) voor een medium roast boon?
Ik doe vaak 8g in, 30-35g uit in 30-35s
> Het "opvangbakje" aan de voorkant ligt niet helemaal vlak en rammelt wat als ik linksvoor of rechtsachter druk.
Dat komt weleens voor, Reiss heeft daarover ergens geschreven. Als ik het mij goed herinner is dan de linker 'schouder' niet exact evenwijdig aan de andere. Is eenvoudig aan te passen met een beetje kracht.
> als ik de lasjes aan de onderkant hiervan kijk, vind ik niet dat dat er mooi afgewerkt uitziet:
Bij mij is dat vlakker. Is ook iets dat je kunt laten zien aan Reiss. Is wel vnl cosmetisch en dan nog iets dat niet zichtbaar is als het rooster erop ligt.
> Ook de manometer zat een beetje scheef, maar die heb ik zelf eenvoudig recht gezet.
Is inderdaad makkelijk, hebben Tije en ik laatst een video van gemaakt.
> Het valt me op dat de manometer bij opwarmen oploopt tot 0,8 en dan terug
> zakt tot 0,6bar, waarna het verwarmingselement weer aanslaat. Zou dit niet 1,0bar moeten zijn?
Ergens tegen de 1 bar denk ik ook. Op het display rechts achter de zijwand (even eraf halen) kun je zien welke temperatuur wordt nagestreefd. De druk is daar het resultaat van.
> Ook zag ik bij het opwarmen dat er wat lucht en een druppeltje water
> ontsnapt aan de bovenkant van de boiler waar de twee blauwe draden uitkomen.
Daar zit de probe in. Mogelijk zit er wat lucht en water in de buis waar de kleine probe en de draadjes in zijn geduwd. Als de machine opwarmt dan neemt het volume van de lucht toe en komt dat eruit. Ik denk dat het bij het afkoelen dat beetje water er niet weer in 'slurpt' want dat is dan al lang verdampt en dan verdwijnt dat fenomeen.
> Ik loop nog een beetje te stoeien met de app. Ik heb ingesteld dat hij iedere dag uit
> moet gaan om 21:00, maar de machine reageert niet...
heb je "device operating window" aan staan daar?
Ik heb het daar uit staan zoals je ziet.
> Hij ging zaterdagochtend wel netjes aan om 7:30.
Daar heb je "device operating window" aan staan? Ik ook.
> Vanochtend niet, want toen was wifi blijkbaar vastgelopen. De machine stond in ieder geval offline...
Het is wel belangrijk dat het ding een hele sterke 2.4gHz wifi verbinding heeft. Bij mij staat de router onder de machine, voorheen had ik de Airport Express wifi vlak onder de machine liggen
Je kunt om het te testen de rechter wand er even af laten, of het metalen kapje van dat bovenste deel van de besturing er eens af laten. Metaal om iets heen zorgt niet altijd voor verbetering van de ontvangst, dat ontdekte Faraday al op diens wifi