Mooie structuur en regelmatige korst .Alleen die opstaande rand .Kreeg ik met ketelbroden nooit weg.Heb ik nu minder last van.Wijmaar schreef: vr 28 jan 2022, 13:02 Dank! Had deze keer iets minder op spanning gebracht tijdens vormen, daardoor ook mooie vorm gekregen. Ook blij met de binnenkant.
Meer geschikt voor Nutella dan voor hagelslag
Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
4592Tarwe rogge met gedroogde gist.
4593Die opstaande rand? Dat is juist prachtig en het lekkerste stukje van het brood.cremalover schreef:Mooie structuur en regelmatige korst .Alleen die opstaande rand .Kreeg ik met ketelbroden nooit weg.Heb ik nu minder last van.Wijmaar schreef: vr 28 jan 2022, 13:02 Dank! Had deze keer iets minder op spanning gebracht tijdens vormen, daardoor ook mooie vorm gekregen. Ook blij met de binnenkant.
Meer geschikt voor Nutella dan voor hagelslag
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
4594T80 met Emilia en veul zonnebloempitten.
4595Ook maar weer eens hier wat posten. Twee jaar geleden probeerde ik weer te starten met het zelfbakken van zuurdesembrood. Dat is me toen niet gelukt. Ik kreeg de starter niet goed. Ben er mee getopt. Had ook niet echt veel tijd / energie om dat verder uit te zoeken. Sinds bijna een jaar maak ik echter brood inde broodmachien. Ik moest gluten vermijden, dus mijn favoriet: zuurdesem van tarwe en rogge kon niet meer. Ben toen maar zelf aan de slag gegaan met bakken met gist en zuurdesempoeder uit een zakje. Gebruik haver-, rijst-, mais-, boekweit- en maiszetmeel. Dat gaat prima en is goed van smaak. De laatste maanden doe ik er een klein deel speltmeel door. Dat bindt net iets meer. Moeilijkheidsgraad is ook het binden.
In de loop van dit jaar ga ik minder werken en dan ga ik toch weer proberen zuurdesem te maken en komt er waarschijnlijk een goede oven. Naast de broodmachien, bakken we in de magnetron welke ook een hetelucht oven is, maar toch niet zo lekker werkt. We doen er al zeker 20 jaar mee, maar toch.
Hier zit het deeg net in de machien.
In de loop van dit jaar ga ik minder werken en dan ga ik toch weer proberen zuurdesem te maken en komt er waarschijnlijk een goede oven. Naast de broodmachien, bakken we in de magnetron welke ook een hetelucht oven is, maar toch niet zo lekker werkt. We doen er al zeker 20 jaar mee, maar toch.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva = 2820. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
4596Dit onderwerp trekt ook regelmatig mijn aandacht. Ik heb tot een jaar geleden vrijwel wekelijks brood gebakken. Niet zo ambachtelijk als wat ik hier langs zie komen maar zeker zeer smakelijk en niet naar om naar te kijken. Afgelopen jaar was echter privé een verschrikkelijk jaar en voor leuke dingen als brood bakken was geen ruimte. De zon begint nu weer een beetje te schijnen en daarom heb ik spullen in huis gehaald om weer eens brood te bakken.
Hoe het er ook uit gaat zien, ik zal het resultaat met trots hier delen.
Hoe het er ook uit gaat zien, ik zal het resultaat met trots hier delen.
4597Fijn dat de zon weer begint te schijnen!!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
4598Wat interessant. Hoe komt zijn glutenvrij brood uit de broodbakmachine? En is het recept. Wil ik ook weleens proberen hier voor mijn zoontje.Dirk Jan schreef:Ook maar weer eens hier wat posten. Twee jaar geleden probeerde ik weer te starten met het zelfbakken van zuurdesembrood. Dat is me toen niet gelukt. Ik kreeg de starter niet goed. Ben er mee getopt. Had ook niet echt veel tijd / energie om dat verder uit te zoeken. Sinds bijna een jaar maak ik echter brood inde broodmachien. Ik moest gluten vermijden, dus mijn favoriet: zuurdesem van tarwe en rogge kon niet meer. Ben toen maar zelf aan de slag gegaan met bakken met gist en zuurdesempoeder uit een zakje. Gebruik haver-, rijst-, mais-, boekweit- en maiszetmeel. Dat gaat prima en is goed van smaak. De laatste maanden doe ik er een klein deel speltmeel door. Dat bindt net iets meer. Moeilijkheidsgraad is ook het binden.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
4599Morgen code geel landelijk. Woosh!fransg schreef:Fijn dat de zon weer begint te schijnen!!
4600DSacht ik ook. Stukkie fietsen.Linker wenkbrouw bevroren en afgebroken. Gure wind.