Om het nog moeilijker te maken.
Onderstaande lees ik zojuist op thuisbarista.
19 mei 2015, 11:10
Zojuist Paul van ESW gesproken, een van de technische medewerkers.
De keramische schijven zouden niet of nauwelijks moeten slijten en het klopt dat ze niet zo heel scherp zijn. Nageltestje is dus niet zo representatief.
Wat ik zelf kan proberen is om een stelschroef voorzichtig een kwart slag met de klok mee te geven. Dit is de schroef/imbus die achter het zwarte plakkertje zit. Dit is dus een andere schroef dan de kalibratie-schroef die achter het rubbertje verstopt zit.
Risico is dat ik de schroef te ver draai waardoor deze los/eruit komt. Wanneer dat gebeurd, of wanneer het aandraaien onvoldoende resultaat levert, dan kan ik het beste even langs komen.
Re: Bonenmaler Gino Rossi RR45
52Ik had die Vario Home vroeger. Zelfde problkeem na verloop van tijd. Ook die dure nieuwe schijven gekocht, leverden geen verbetering op, meteen alles weggegeven.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
53Het lijkt er dus op dat we een slechte keuze hebben gemaakt. Nou dat verhaal laten we maar snel ons. De verkoper van MP laat niets meer horen
zo gaat dat dus 
Ga voorlopig met mn Macap verder en koop daar een setje frisse schijven voor. Die twee tientjes kunnen er ook nog wel bij.
Had jouw raad moeten volgen Frans en voor de Eureca Mignon moeten gaan. Maar daar staan er regelmatig veel te koop van terwijl het nog een jong model is. Hoe komt dat dan?
Tot zover
Ga voorlopig met mn Macap verder en koop daar een setje frisse schijven voor. Die twee tientjes kunnen er ook nog wel bij.
Had jouw raad moeten volgen Frans en voor de Eureca Mignon moeten gaan. Maar daar staan er regelmatig veel te koop van terwijl het nog een jong model is. Hoe komt dat dan?
Tot zover
54Die Mahlkonig is nu toch onverkoopbaar als je n ander niet wil benadelen?
Als iemand m voor de onderdelen wil kan ie bij deze voor een klein prijsje mee.
55Inderdaad. Maar helaas is niet iedereen zo integer als jij. Maar dat heb je dus al gemerkt.Caroline11 schreef: di 30 nov 2021, 08:01 Die Mahlkonig is nu toch onverkoopbaar als je n ander niet wil benadelen?
Thuis: Londinium 1P * Weber Key
Vakantie: Flair 58 * Weber HG-1
Werk: Aeropress * Commandante C40
56Daar kunnen allerlei redenen voor zijn. De een gaat door naar de XL versie van dezelfde maler, de ander heeft zo'n ding een half jaar en is benieuwd naar andere nieuwste-van-het-nieuwste malers en gaat nieuwe avonturen beleven.Caroline11 schreef: di 30 nov 2021, 07:57 Had jouw raad moeten volgen Frans en voor de Eureka Mignon moeten gaan. Maar daar staan er regelmatig veel te koop van terwijl het nog een jong model is. Hoe komt dat dan?
Van de Eureka Mignon Specialita eigenaren die ik ken heb ik nog geen klachten vernomen. Twee vriendinnen aan wie ik er een poos terug al een heb gegeven hebben ook nog steeds geen bezwaren geuit.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
57Ter informatie, een zekere Pieter op Marktplaats verkoopt schijven voor in de molen. Hij heeft mij heel vriendelijk geïnformeerd.
Volgens hem voelen de schijven van origine inderdaad niet scherp aan en slijten ze vooral aan de buitenkant. Die info heb ik ook op de thuisbarista site gelezen.
De MK schijven zijn volgens hem niet heel precies maar prima bruikbaar voor thuis. ???:)
Hij verwijst mij door naar de dealer in Denhaag.
Maar met alle info van dit forum ga ik die weg niet meer bewandelen.
Heb nu die Eureka xl in gedachten. Maar gewoon nieuw om niet weer voor gaas te gaan. Zal nog wel even duren. Vooralsnog een set schijven voor de Mscap besteld.
Volgens hem voelen de schijven van origine inderdaad niet scherp aan en slijten ze vooral aan de buitenkant. Die info heb ik ook op de thuisbarista site gelezen.
De MK schijven zijn volgens hem niet heel precies maar prima bruikbaar voor thuis. ???:)
Hij verwijst mij door naar de dealer in Denhaag.
Maar met alle info van dit forum ga ik die weg niet meer bewandelen.
Heb nu die Eureka xl in gedachten. Maar gewoon nieuw om niet weer voor gaas te gaan. Zal nog wel even duren. Vooralsnog een set schijven voor de Mscap besteld.
58Heerlijk, we zijn op het punt aangekomen dat we moeiteloos een goeie espresso kunnen zetten. De capucino gaat ook niet verkeerd. Ik heb nog wat oefening nodig om mooie plaatjes te creëren.
De nieuwe schijven hebben zeker geholpen op de Macap. Wat een overwinning na al die slechte kopjes
Nu durf ik ook wel het avontuur aan van een minder makkelijke boon.
Ik wil iedereen bedanken voor de bruikbare feedback.
De nieuwe schijven hebben zeker geholpen op de Macap. Wat een overwinning na al die slechte kopjes
Ik wil iedereen bedanken voor de bruikbare feedback.
59Gefeliciteerd!!! 

Thuis: Londinium 1P * Weber Key
60Hoi,
Bij de berichten voor de beginners heb ik mij onlangs even voorgesteld, maar ik ben dus nieuw hier.
Wilde graag dit draadje even oppakken naar aanleiding van de oorspronkelijke vraag van dit topic, namelijk of zo'n Rossi RR45 in basis een goede molen is. Ik heb nog geen spulletjes namelijk (mijn setje van de Aldi laat ik buiten beschouwing
) en ik kom deze molens ook tegen op marktplaats voor prijzen die voor mij binnen het budget vallen.
Doen? Of heel hard wegrennen?
Enneh, als doen een optie is......
@Caroline, ligt jouw Rossi dan nog steeds in de kelder en is deze wellicht beschikbaar voor verkoop? Ik zag dat er nog nieuwe schijven voor te koop zijn, dus misschien is het wat voor mij?
Bij de berichten voor de beginners heb ik mij onlangs even voorgesteld, maar ik ben dus nieuw hier.
Wilde graag dit draadje even oppakken naar aanleiding van de oorspronkelijke vraag van dit topic, namelijk of zo'n Rossi RR45 in basis een goede molen is. Ik heb nog geen spulletjes namelijk (mijn setje van de Aldi laat ik buiten beschouwing
Doen? Of heel hard wegrennen?
Enneh, als doen een optie is......
@Caroline, ligt jouw Rossi dan nog steeds in de kelder en is deze wellicht beschikbaar voor verkoop? Ik zag dat er nog nieuwe schijven voor te koop zijn, dus misschien is het wat voor mij?