Bedankt frekko.nl voor de extra schroeven

ik heb een leuke hack wat mij veel meer motivatie geeft om van schijven te wisselen.
İk heb nu twee schijf dragers waarvan de ene op SSP labsweet en de andere op DLC Espresso burrs. Dit maakt het een stuk gemakkelijker en vooral sneller om schijven te wisselen want ik merk dat ik er anders geen zin in heb.
Nu ik de DLC schijven wat meer heb gebruikt kan ik ook met grote zekerheid zeggen dat het een vrij grote impact heeft in je uiteindelijke kop koffie.
Waar de DLC schijven een wat traditioneler benadering hebben, rijk, dik met veel body doen de Labsweet schijven het heel anders met veel meer helderheid waarvoor je een beetje inlevert op body. Ook geven de labsweet een eigenzinnige toevoeging wat je zou kunnen associëren met iets zoeter. Dit werkt tot nu toe naar mijn ervaring goed met bonen die van nature minder zoet zijn.
İk vind Labsweet over het algemeen een geweldige toevoeging maar met sommige soorten koffie prefereer ik de DLC.
Al met al heel blij hiermee. De df83v is voor de prijskaartje een haast onverslaanbaar veelzijdige maler. Enige nadeel is dat die SSP schijven in 83mm formaat zo duur zijn.
Korte video, schijven omgezet in 60 seconden
https://youtube.com/watch?v=j9O9_W8zifk ... FNV8xzk05m