@3aan schreef:Nomad schreef:sont schreef:Dremel of slijptol erin en een RVS cakeblik /ijsbak er in hangen!

In Groningen is een metaalfabriek waar ik wel contact mee heb / kan krijgen. Ik ga oprecht wel eens vragen of ze deze bak na kunnen maken, maar dan simpelweg 5cm langer. Dan zet ik er zelf wel een pootje onder aan de voorkant om hem stevig te laten staan.
Want hoewel het vast went, is het onnodig stom gedaan en daar kan ik slecht tegen

.
Qua machine, ik ben echt nog wel wat aan het finetunen, want heb de smaak nog niet zoals bij de Vibiemme. En ook de eerste 3x melk opschuimen ging gewoon slecht. Maar na slechts een dagje al gaat het vooruit en wil het meeste nu al wel weer redelijk. Ik had verwacht dat de Rocket meer stoompower zou hebben dan de Vibiemme, maar dat is niet zo. De vibiemme kan het melk sneller uit het kannetje laten vliegen dan de Rocket. Maar steampower tekort komt hij ook weer niet. Zal ook wel met de plaatsing van de gaatjes te maken hebben.
Als je zoiets wilt gaan doen, zou je er eerst eens heel veel foto's van andere machines op na moeten slaan, vaak hebben wat oudere machines hetzelfde idee, alleen minder extreem als wat je nu beschrijft, 3 cm naar voren en 1,5 a 2 naar elke kant opzij, dan stoort het waarschijnlijk iets minder.
Om even een heel summier idee te geven onderstaande foto's;
Thanks, ja dat is wel wat ik ook in gedachten had, beetje zoals die oudere machines inderdaad een wat groter bakje hebben. Het zal niet op korte termijn zijn, maar het is wel leuk om te knutselen aan je machine en kijken of je kan verbeteren eraan.
De boiler druk is bij beiden rond de 9,5 bar, net geen 10 bar. De vibiemme had kleinere gaatjes, daardoor vloog de melk harder weg, maar netto duurt het opwarmen even lang schat ik.
De lekbak is op zich ook wel voldoende, ik heb nu een doek om de lekbak heen gelegd voor het gespetter en dan valt het niet meer zo op dat je knoeit

...dat werkt ook voor nu wel