Re: Welke hefboommachine gaat het worden?

66
Oene Zwittink schreef: ma 10 jan 2022, 16:52 Reageerde op Frans idd! Maar geen probleem.

NH of Drenthe idd niet heel erg in de buurt, maar ach op global scale is het vlak bij. Ga je alleen niet kunnen helpen aan LP advies want ik heb die nog nooit gehad./quote]

Nu wel goed gequot-ed?
Behoorlijk goed alleen kon jouw reactie op de quote het beste los van hetgeen je citeert ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Welke hefboommachine gaat het worden?

68
Oene Zwittink schreef:Bertje, woon je in Drenthe?
Ik woon in Emmen. Waar woon je in Drenthe? Ik kan best wel overweg met een pavoni.
Edit: je woont om de hoek zie ik! Valthe.

Probeer eerst maar eens 15 gram te doseren. Stoomkraan open zodat element aangaat en je mooie volle druk hebt om de groep te vullen als je hevel omhoog haalt. Dan pre infusie met 1 a 2 bar max voor 10 sec. De hevel opnieuw omhoog zodat groep opnieuw vult en extractie starten, druk hem op tot 8 a 9 bar dan langzaam laten afbouwen naar 8 bar, 7, 6, 5 bar en extractie bij 30 a 35 gram stoppen.

Denk dat je dan al een heel eind van zure espresso af bent.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!