Re: COVID-19 & de koffiewereld

761
fransg schreef: wo 11 aug 2021, 08:09 Voorstel: de farmaceuten collectief eren met een Nobelprijs en na afloop van de borrel hen terloops een belastingaanslag en accountantsonderzoek opspelden.

Je voorstel alleen verdient al een Nobelprijs! :lol:
Ik ben voor :idea:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

762
Ik was gister in Alkmaar en ben een Apple/Amac-winkel ingegaan voor een blauwe leren Applehoes voor de Apple mobiel voor mijn vrouw. Ik begon al expres het type telefoon van verschillende Apple types samen te stellen. Mijn vrouw liep achter mij en zag het al aankomen waar ik mee bezig was en ik weet dat zij dat enerzijds grappig vindt, maar anderzijds werk ik dan ook op haar irritatieklieren. Ze staat er na vele jaren huwelijk nog steeds ambivalent in.

De hippe geheel in Apple-like gedoste kledij Apple verkoper keek mij moelijk aan en vertaalde uiteindelijk een en ander in van wat ik nodig had. Was niet in voorraad.

Waarom ik de drang voel in zo'n Apple store zo te handelen en in een doorsnee mobiel/provider winkel niet weet ik niet, maar ik voel dat het met mij gebeurt en heb er best lol aan.

764
In Sydney zijn veel ERG goeie koffiezaken dus dit is on topic:
>> NSW Premier Gladys Berejiklian called it the "most concerning day" of the pandemic, adding the state was "throwing everything at it."

"This is literally a war," she said at a news conference, shortly before the state's deputy premier announced NSW would enter a snap seven-day lockdown starting 5 p.m. Saturday. <<
https://edition.cnn.com/2021/08/14/aust ... index.html

"literally a war"?

Mijn oude moeder (god hebbe haar ziel) zou die 'letterlijke oorlog' van een week lockdown wel prettiger hebben gevonden dan die van '40-'45 incl hongerwinter en ik denk dat menigeen die destijds is gedeporteerd ook de Australische versie van "oorlog" liever had gezien.

Ze zouden daar eens voort kunnen maken met vaccineren ipv zichzelf te feliciteren met hun 'succes'.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

768
Marcje schreef: za 14 aug 2021, 20:57 Ik vind de situatie in Australie ronduit bizar.
Ze hebben daar (naar rato) op dit moment 13x minder gevallen, en 5.5x minder doden dan in Nederland.
Hun vaccinatie blijft ver achter bij wat wij hebben kunnen doen dus het hele land is 'dor hout' dat op het punt staat in de fik te vliegen, reden om bij elk vonkje alles af te sluiten.

En doordat ze aanvankelijk succes hadden met hun lockdown denkt men 'ach vaccineren is toch niet nodig als we het buiten de deur kunnen houden?'

Mijn jongste dochter, haar man en hun zoon zijn Australiërs en ze zouden vanuit NL inmiddels weleens terug willen naar Sydney maar dat zit er voorlopig niet in.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

769
Toch doet Australie ten opzichte van de hoog gevaccineerde landen het juist supergoed qua 'cases' en overleden.
50x minder doden/miljoen inwoners dan de UK, 29x minder dan NL en 20x minder dan Israel.
Ik zou als ik daar premier was trots zijn op die cijfers en 'gewoon doorgaan'. In plaats daarvan wordt iedereen nu volledig opgesloten.

Ik werk bij een bedrijf waar we vreselijk nauwkeurige en dure machines maken.
Als er problem met die machines zijn, dan gaan we als eerste alle mogelijke data verzamelen en analyzeren. Als we dan plaatjes zoals hierboven zouden krijgen van bijvoorbeeld dezelfde machines bij 4 verschillende klanten, dan brengen we alle omstandigheden in kaart en proberen we de slecht presterende machines in dezelfde omstandigheden te krijgen als de goed presterende machine.
Australie gaat nu precies het tegenovergestelde doen.
Ik kan er geen logica in ontdekken waarom dat handig zou zijn.
dus...

770
Marcje schreef: zo 15 aug 2021, 00:21 Toch doet Australie ten opzichte van de hoog gevaccineerde landen het juist supergoed
Omdat ze, als eiland zijnde, beter dan wie dan ook in staat zijn om hun grenzen te sluiten om de import van het virus te beperken. Ze zullen zich echter bijzonder goed realiseren dat als zo'n delta-variant daar vrij spel krijgt, die situatie binnen no-time er compleet anders kan uitzien. Zéker met de al eerder aangehaalde lage vaccinatiegraad. Dat 'supergoed' is dus maar een momentopname waarvan niemand weet wat de houdbaarheid is.
Marcje schreef: zo 15 aug 2021, 00:21 Ik werk bij een bedrijf waar we vreselijk nauwkeurige en dure machines maken.
Ah, dan zijn we vermoedelijk (ASML) collega's geweest ;)
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario - Kaleido Sniper M6