Re: COVID-19 & de koffiewereld

771
Marc O. schreef: zo 15 aug 2021, 09:41
Omdat ze, als eiland zijnde, beter dan wie dan ook in staat zijn om hun grenzen te sluiten om de import van het virus te beperken. Ze zullen zich echter bijzonder goed realiseren dat als zo'n delta-variant daar vrij spel krijgt, die situatie binnen no-time er compleet anders kan uitzien. Zéker met de al eerder aangehaalde lage vaccinatiegraad. Dat 'supergoed' is dus maar een momentopname waarvan niemand weet wat de houdbaarheid is.

Het eiland 'afsluiten' kan ik me nog wat bij voorstellen, maar als je bevolking niet ziek is, dan heeft het toch geen zin om die ook nog eens op te sluiten in hun eigen huis?
Als wij met 5 personen in 1 huis wonen, moeten we dan ook ieder in een eigen kamer gaan zitten, om een besmetting te voorkomen van een ziekte die niemand van ons heeft?

Ah, dan zijn we vermoedelijk (ASML) collega's geweest ;)

Zou maar zo kunnen! :mrgreen:
dus...

773
Was ook op het nos journaal. Men hoopt dat in zulke gevallen meer herhaalvaccinaties wel werken.
Maar als je medicijnen nodig hebt die als bijwerking de gunstige effecten van zo’n vaccin tegengaan is dat wel een dilemma.
Zeker als je omgeving zich deels express niet laat vaccineren vanwege ‘gezond, ik overleef het wel, geef het dan misschien intussen wel aan zo iemand als hierboven door, maar het is wat het is’…
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

774
Niet zo vreemd. Met een vaccinatie train je je afweersysteem om bepaalde ziekten sneller te herkennen. Maar als je afweer niet werkt of is verstoord is de kans natuurlijk groot dat het vaccin minder effectief is.
Thuis: Londinium 1P * Weber Key
Vakantie: Flair 58 * Weber HG-1
Werk: Aeropress * Commandante C40

775
Als dit bericht juis is zijn "we" echt van God los.

https://www.nu.nl/economie/6151899/bank ... axers.html

Nu vond ik al dat het recht op vrijheid van meningsuiting al (in)direct ingeperkt werd door mi. kritisch andersdenkenden als complotdenkers weg te zetten, maar nu gaan die bankjochies al financieel economische maatregelen treffen van wat er gezegd mag worden of niet.

We zijn van God los met die Covid. Ik vind dit benauwend, ernstig en bovenal eng. Wat is er in godsnaam met dit land aan de hand.

Afbeelding

777
Het is een discussie waard of bepaalde voorzieningen / bedrijven / diensten voor iedereen toegankelijk moeten zijn.

Toen er nog telefooncellen stonden waren die natuurlijk voor iedereen toegankelijk.

Ik brand koffie maar ik ben absoluut niet verplicht zomaar van de eerste de beste een bestelling aan te nemen.

Als ik een winkel heb hoef ik niet iedereen toe te laten, maar het kan lastig zijn een 'deurbeleid' te handhaven. Nachtclubs hebben wel een deurbeleid en gespierde jongens die dat handhaven. Mag dat? Ik denk het wel. Sekswerkers hoeven niet iedereen mee naar binnen te nemen, zij mogen klanten weigeren en terecht, vind ik.

Zijn banken vrije of onvrije ondernemingen die iedereen moeten aannemen als klant? Mag een bank besluiten geen zaken te doen met wapenhandelaars, geen lening te verstrekken aan fabrikanten van landmijnen, geen aandelen te houden in landmijnen ook al zouden klanten de rendementen ervan willen?

Het waterleidingbedrijf zal omstreden mensen in de virusdiscussie niet droogleggen, denk ik.

En waar moet die discussie gevoerd worden. Moet een rechter bepalen wat een bank wel of niet aan klanten mag opf moet aannemen, of is dat aan een ministerie, of aan leden van een koffieforum. Het is maar de vraag.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

778
Goed verwoord Frans. Maar het is een glijdende schaal inderdaad. En ik denk dat we hier wel een discutabele grens raken…
Of een rechter hier wat van kan vinden hangt af van welke kaders de huidige wetten hier nu voor geven. En rechter toetst immers alleen tegen de (geest van de) wetgeving; ze maakt ze niet.
Maar dit is wel een goede discussie waard.
Thuis: Londinium 1P * Weber Key
Vakantie: Flair 58 * Weber HG-1
Werk: Aeropress * Commandante C40

779
Als Moderator van dit forum en in het dagelijks leven snoer ik nooit iemand de mond maar gaat het om de dialoog. Omdat het niet duidelijk is waar de grens ligt en wie dat bepaald en waar die discussie moet plaats vinden kan ik volgens die benadering dus wel mensen de mond snoeren hier....goed om te weten. Dan bepaal ik over welke koffiemachines er gepraat mag worden bijvoorbeeld en welke branderijen.
Dan hou ik een groepje mensen over die het met mij eens is en allemaal filterkoffie drinken en een La Pavoni of andere manual lever hebben. Kunnen we elkaar naar de mond praten en gelukkig zijn.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!