Re: Man en mes

812
fransg schreef:De Japanse opaatjes die dag in dag uit met hamer en staal boven verzengend vuur hangen om dit voor ons mogelijk te maken op unieke ambachtelijke traditionele manier van generatie op generatie doorgegeven zouden zich in hun graf omdraaien als ze zien hoe hun met bloed zweet en tranen verkregen handwerk wordt verramsjt.
Zo is het! Messen van die prijs zijn niet wat het exotisch uitziende lemet suggereert. Ik vermoed dat het hippe haar, baard en tatoeages van de figurant een ambachtelijke creatieve sfeer probeert op te roepen, maar zelfs dat werkt niet.

Afbeelding

814
gilleko B. schreef: di 06 jun 2023, 10:38
fransg schreef:De Japanse opaatjes die dag in dag uit met hamer en staal boven verzengend vuur hangen om dit voor ons mogelijk te maken op unieke ambachtelijke traditionele manier van generatie op generatie doorgegeven zouden zich in hun graf omdraaien als ze zien hoe hun met bloed zweet en tranen verkregen handwerk wordt verramsjt.
Zo is het! Messen van die prijs zijn niet wat het exotisch uitziende lemet suggereert. Ik vermoed dat het hippe haar, baard en tatoeages van de figurant een ambachtelijke creatieve sfeer probeert op te roepen, maar zelfs dat werkt niet.

Afbeelding
Hij is ook erg mager.Eet nooit bij een magere kok!

815
cremalover schreef:Snijpul wwer eens gewet.
Koop noout een bamboe snijplank.Maakt al 12 jaar mijn messen bot.Maar zo lekker groot en licht.
IMG_20230615_113330_1.jpg
Dus wel of niet een banboo plank? Niet denk ik?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

817
cremalover schreef: do 15 jun 2023, 11:37 Koop nooit een bamboe snijplank.
Die van mij heb ik ook inderdaad niet gekocht, die zat bij een aanbieding van de Jumbo mee ingepakt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

819
gilleko B. schreef: do 15 jun 2023, 11:58 De Rossi maakt hele mooie, indien gewenst keuze houtsoort en grootte. Erg mooi
Zeker!

Ik gebruik ze door mekaar heen.

kip en knoflook en pepertjes gaan op de kleine
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino