Re: Welke hefboommachine gaat het worden?

91
Oene Zwittink schreef:Plakt die thermische pasta ook? Ik moet mijn temperatuurvoeler lijmen op de kop van mijn La Pavoni. De alu tape die ik nu gebruik gaat steeds los door de warmte...
Als je de isolator tussen groep en boiler hebt zitten laat die temp sensor dan achterwege. Met je hand kun je voelen of hij op temp is. Ik heb de temp sticker eraf getrokken, echt aansturen lukt toch niet en met de isolator zit je al met al goed qua temp.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

93
fransg schreef:
manduca schreef: do 13 jan 2022, 11:12 oh, dat is een goede. Dat moet ik bij mijn L1P ook even doen. Die sensor is er ook uit geweest.
Maar de L1P heeft toch geen temperatuur-sensor? Wel een waterniveau probe maar daar moet geen pasta op.
Er zit een sensor in ern buisje bij het element. Denk een over verhitting beveiliging die ook los op het chassis zit geschroeft. Bij nieuwere modellen zit er zo’n kleine clickson op een buisje. Hier is het een hele unit :).
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

94
Nou Bobbee, ik voel toch liever niet met de hand of de buitenkant van de groep 85 graden is... ;) . Ik vind de temp meter wel handig, de opwarming van de groep gaat langzaam. Na een half uur op 40 graden, daarna 2x flushen komt ie op 65 graden, dan nog 2x5x dry pompen voor ik op 85 graden zit. Totale tijdsduur ca 45 minuten. Ik experimenteer met temperaturen tussen de 80 en 85 graden.
Lelit Bianca vs2; Eureka Mignon XL zwart

97
Oene Zwittink schreef: vr 14 jan 2022, 11:35 Nou Bobbee, ik voel toch liever niet met de hand of de buitenkant van de groep 85 graden is... ;) . Ik vind de temp meter wel handig, de opwarming van de groep gaat langzaam. Na een half uur op 40 graden, daarna 2x flushen komt ie op 65 graden, dan nog 2x5x dry pompen voor ik op 85 graden zit. Totale tijdsduur ca 45 minuten. Ik experimenteer met temperaturen tussen de 80 en 85 graden.
https://youtu.be/JC_zvWgj9ek