Re: Bezzara Strega onderweg

91
Bedankt voor jullie reacties!
Ondertussen ook contact met Peter. Een fijne man met duidelijke uitleg.

Nu begreep ik uit Peter zijn verhaal dat zo'n ventiel al tientallen jaren zo wordt gebouwd. Beetje zoals Frans ook zegt.
Op internet/YouTube wat rondgekeken en daar zie ik dat veel machines precies hetzelfde hebben. Mijn Brewtus had het zo te zien ook. Wat ik mij dan afvraag is waarom je deze aansluiting op de lekbak dan wel bij een Strega zou moeten doen, Maar dat je niemand erover hoort dit ook op al die andere machines te doen?

92
Keyser schreef: do 16 apr 2020, 21:14Wat ik mij dan afvraag is waarom je deze aansluiting op de lekbak dan wel bij een Strega zou moeten doen, Maar dat je niemand erover hoort dit ook op al die andere machines te doen?
Het moet niet, maar is wel leuk. Ik heb dat op de Rocket (die nu bij een vriendin staat) destijds ook laten doen, door Peter van der Weerd van Kafko.

https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... grade.html
Ik vond het leuk dat het gesputter sindsdien uit zo'n mooi chromen knopje vlak boven de lekbak komt. Maar ik denk dat op de plek waar die staat helemaal niemand het wat uitmaakt ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

93
Ik denk dat de levenduur er niet echt mee wordt verlengd, maar als ik dat kortsondinge gesis op de boiler hoorde werd ik altijd eventjes onrustig. Alsof het niet hoort, of er niet over nagedacht is. Nu komen die paar druppels gorgelend in de lekbak en dat geeft me rust.
En het is leuk om aan je machine te prutsen.
dus...

95
Duidelijk mannen. Bedankt.

Ondertussen ben ik ook aan het kijken voor een eventuele IMS douchefilter. Nu kom ik daar niet helemaal uit. Weten jullie welke ik dan moet hebben?
Want ik zie nergens duidelijk welke zetgroep de Strega heeft. Is dit de e61 of die van bezzera? Of weer één die alleen de Strega heeft ivm de zuiger? En ook: welke groepring heb ik nodig?

96
Dat hoef je eigenlijk niet te kopen hoor. Er past in principe een E61 douchezeef in.

Ik kwam hier op het forum nog een foto tegen in mijn eigen verkoop topic van de mijn strega. Hier kun je precies zien hoe mooi schoon de machine van binnen blijft met de modificatie. Er lag alleen stof onderin.

Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

99
Een Londinium is nog geen strega! Een strega heeft dit gewoon nodig.

Nee, filter drager past niet. De oren zitten niet aan de zijkant maar schuin zeg maar.. Portafilter is ook veel hoger dan van E61. De groepring past wel.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

100
Keyser schreef: za 18 apr 2020, 23:13 Haha jullie maken mij gek. Nee zo wordt het duidelijk mannen
Afbeelding
Gewoon fijn doen als je d'r zin in hebt, je doet er geen mens kwaad mee. Indien geen zin, ook goed, slechts heel weinigen zullen je erom haten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino