Goedemorgen allemaal,
Heeft iemand ervaring met de Cime co 01? Volgens mij is deze machine niet in Nederland te koop, is dat onderhoudstechnisch geen probleem? Ik ben van plan deze aan te schaffen omdat ik deze esthetisch in ieder geval een mooie machine vind, en hoop hier meer info te bemachtigen over de machine.
Grt Dennis
Re: Cime co 01
2Wat vind je er bijzonder aan?
Het lijkt me een zeer doorsnee compacte E61 machine waar er wel meer van zijn.
De Rocket Appartamento bijvoorbeeld
Het lijkt me een zeer doorsnee compacte E61 machine waar er wel meer van zijn.
De Rocket Appartamento bijvoorbeeld
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Ik vind degene met houttinten verwerkt erg mooi en anders dan andere machines. Ik sta uiteraard open voor suggesties. Als ik een goede machine zou willen aanschaffen wat raad je/jullie mij dan aan?
4Er zijn verschillende threads rond exact dezelfde vraag van de afgelopen tijden. Daarin kun je al heel veel lezen.Dwolf schreef: vr 30 aug 2019, 13:44 Als ik een goede machine zou willen aanschaffen wat raad je/jullie mij dan aan?
Heb je al een uitstekende bonenmaler? Daar begint het mee.
Ik heb zojuist bij een vriendin een Londinium machine geplaatst, die is er zeer mee in haar nopjes.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
5Een van je eigen machines?fransg schreef: vr 30 aug 2019, 14:54Er zijn verschillende threads rond exact dezelfde vraag van de afgelopen tijden. Daarin kun je al heel veel lezen.Dwolf schreef: vr 30 aug 2019, 13:44 Als ik een goede machine zou willen aanschaffen wat raad je/jullie mij dan aan?
Ik heb zojuist bij een vriendin een Londinium machine geplaatst, die is er zeer mee in haar nopjes.
6Enige voordeel van die "Cime01" lijkt me de prijs.
Hij is in NL te koop voor 899 euro als "Espresso Builders Massimo":
https://www.koffiewarenhuis.nl/producte ... rs-massimo
Heb hem op Kaffeenetz dacht ik al eens onder weer een andere naam gezien.
De machine zal het best doen en bevat gewoon standaard onderdelen. Beetje de zoveelste variatie op hetzelfde thema.
Reken er op dat de machine niet zo waardevast is gezien de "no name" merkwaarde.
Een Rocket Appartamento zou mijn voorkeur zonder meer hebben als je een kleine E61 HX wilt. Wel wat duurder maar ijzersterk imago en waardevast. Dat is niet zo maar. Anders even naar de Bezzera BZ10 kijken!
En investeer in een goede maler.
Hij is in NL te koop voor 899 euro als "Espresso Builders Massimo":
https://www.koffiewarenhuis.nl/producte ... rs-massimo
Heb hem op Kaffeenetz dacht ik al eens onder weer een andere naam gezien.
De machine zal het best doen en bevat gewoon standaard onderdelen. Beetje de zoveelste variatie op hetzelfde thema.
Reken er op dat de machine niet zo waardevast is gezien de "no name" merkwaarde.
Een Rocket Appartamento zou mijn voorkeur zonder meer hebben als je een kleine E61 HX wilt. Wel wat duurder maar ijzersterk imago en waardevast. Dat is niet zo maar. Anders even naar de Bezzera BZ10 kijken!
En investeer in een goede maler.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
7Ja, mijn L-R. Nu kan ik de grote L1 weer meer in gebruik nemencremalover schreef: vr 30 aug 2019, 15:07Een van je eigen machines?fransg schreef: vr 30 aug 2019, 14:54 Ik heb zojuist bij een vriendin een Londinium machine geplaatst, die is er zeer mee in haar nopjes.
8Echt? Die zag ik niet aankomen!fransg schreef: vr 30 aug 2019, 17:01Ja, mijn L-R. Nu kan ik de grote L1 weer meer in gebruik nemencremalover schreef: vr 30 aug 2019, 15:07Een van je eigen machines?fransg schreef: vr 30 aug 2019, 14:54 Ik heb zojuist bij een vriendin een Londinium machine geplaatst, die is er zeer mee in haar nopjes.![]()
CT2 Mizen98 LS80
9Ook fijn dat je dan een extra rede hebt om naar die vriendin te gaan!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
10fransg schreef: vr 30 aug 2019, 14:54Er zijn verschillende threads rond exact dezelfde vraag van de afgelopen tijden. Daarin kun je al heel veel lezen.Dwolf schreef: vr 30 aug 2019, 13:44 Als ik een goede machine zou willen aanschaffen wat raad je/jullie mij dan aan?
Een klein stapje van LPP's naar Londinium....
Ik kan je nog wel wat vriendinnen aanbevelen, mocht je tekort komen.
Gr, Guido
La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60
La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60