Cime co 01

1
Goedemorgen allemaal,

Heeft iemand ervaring met de Cime co 01? Volgens mij is deze machine niet in Nederland te koop, is dat onderhoudstechnisch geen probleem? Ik ben van plan deze aan te schaffen omdat ik deze esthetisch in ieder geval een mooie machine vind, en hoop hier meer info te bemachtigen over de machine.

Grt Dennis

Re: Cime co 01

2
Wat vind je er bijzonder aan?
Het lijkt me een zeer doorsnee compacte E61 machine waar er wel meer van zijn.

De Rocket Appartamento bijvoorbeeld
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

4
Dwolf schreef: vr 30 aug 2019, 13:44 Als ik een goede machine zou willen aanschaffen wat raad je/jullie mij dan aan?
Er zijn verschillende threads rond exact dezelfde vraag van de afgelopen tijden. Daarin kun je al heel veel lezen.

Heb je al een uitstekende bonenmaler? Daar begint het mee.

Ik heb zojuist bij een vriendin een Londinium machine geplaatst, die is er zeer mee in haar nopjes.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5
fransg schreef: vr 30 aug 2019, 14:54
Dwolf schreef: vr 30 aug 2019, 13:44 Als ik een goede machine zou willen aanschaffen wat raad je/jullie mij dan aan?
Er zijn verschillende threads rond exact dezelfde vraag van de afgelopen tijden. Daarin kun je al heel veel lezen.

Ik heb zojuist bij een vriendin een Londinium machine geplaatst, die is er zeer mee in haar nopjes.
Een van je eigen machines?

6
Enige voordeel van die "Cime01" lijkt me de prijs.

Hij is in NL te koop voor 899 euro als "Espresso Builders Massimo":

https://www.koffiewarenhuis.nl/producte ... rs-massimo

Heb hem op Kaffeenetz dacht ik al eens onder weer een andere naam gezien.

De machine zal het best doen en bevat gewoon standaard onderdelen. Beetje de zoveelste variatie op hetzelfde thema.

Reken er op dat de machine niet zo waardevast is gezien de "no name" merkwaarde.

Een Rocket Appartamento zou mijn voorkeur zonder meer hebben als je een kleine E61 HX wilt. Wel wat duurder maar ijzersterk imago en waardevast. Dat is niet zo maar. Anders even naar de Bezzera BZ10 kijken!

En investeer in een goede maler.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

7
cremalover schreef: vr 30 aug 2019, 15:07
fransg schreef: vr 30 aug 2019, 14:54 Ik heb zojuist bij een vriendin een Londinium machine geplaatst, die is er zeer mee in haar nopjes.
Ja, mijn L-R. Nu kan ik de grote L1 weer meer in gebruik nemen ;-)

8
fransg schreef: vr 30 aug 2019, 17:01
cremalover schreef: vr 30 aug 2019, 15:07
fransg schreef: vr 30 aug 2019, 14:54 Ik heb zojuist bij een vriendin een Londinium machine geplaatst, die is er zeer mee in haar nopjes.
Ja, mijn L-R. Nu kan ik de grote L1 weer meer in gebruik nemen ;-)
Echt? Die zag ik niet aankomen!
CT2 Mizen98 LS80

10
fransg schreef: vr 30 aug 2019, 14:54

Een klein stapje van LPP's naar Londinium.... :P
Ik kan je nog wel wat vriendinnen aanbevelen, mocht je tekort komen. :lol: :idea:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60