Bezzera BZ10 en Quamar M80E

1
Ik heb op een niet nader te noemen verkoopsite een Bezzera BZ10 te koop zien staan. Ruim 6 jaar oud. Met 4 jaar oude molen, een Quamar M80E. Alles lijkt zeer goed onderhouden. De vraagprijs is 850 euro.

Ik ken Bezzera niet zo goed. Is dit een beetje een normale prijs voor deze set? En 6 jaar oud, is dat geen probleem voor zo'n Bezzera?

Re: Bezzera BZ10 en Quamar M80E

4
Ter info.
Ik heb ooit een Quamar M80 e van een half jaar oud voor 300 verkocht.Daar zou ik dus niet meer dan 125 voor geven.Klote verstelling vond ik dat ding hebben.

Een BZ10 van die leeftijd zou ik max de helft geven.Als die netjes en goed is.
Dus zeg 625 voor dat setje.Maar de verkoper vind hem vast 850 waard.

5
€125 voor een Quamar M80E ga je echt niet vinden. Of in een uniek geval. Ik heb maanden marktplaats in de gaten gehouden. Mijn Fiorenzato T80 met hopper van zeg 10 jaar oud verkocht ik nog voor €100 en die gaan gemiddeld voor €125 op Marktplaats de deur uit.
De Quamar M80E is daarbij electronisch, dat verkoopt ook beter. Nieuw is hij €488. Dus op marktplaats verkoopt hij die gerust voor rond de €200 - €250. Toch zou ik eerder gaan voor een Eureka molen. Die zijn traploos instelbaar. En worden geregeld aangeboden wanneer je tweedehands wil.

Een BZ is denk ik rond de €500 - €600 waard. Daarvoor zag ik ze veel. Al zijn er denk ik betere machines, maar daar kunnen mannen als HanR etc beter antwoord op geven

Combi deals moeten ook maar net fijn zijn. Ik zou mij goed verdiepen in de verschillende machines en molens. Dan kan je daartussen schuiven met je geld.

7
Ik heb reeds jaren een BZ magica, grootste verschil is dat deze een e 61 groep heeft.
Prima apparaat weinig en goedkoop in onderhoud.
Als molen gebruikte ik een Quamar 50 E (kleine broertje van de 80) de prijs kwaliteit hiervan was echt oké. Het enige nadeel was dat hij (gelijk de 80 versie) geen fijn instelling had. Niet vaak, maar soms wel nodig.
Recent heb ik de molen dan ook vervangen door een rocket fausto, eigenlijk een eureka kloon (Ben hier tot nu toe zeer tevreden over al is het voor mij moeilijk in te schatten of het maalsel nu daadwerkelijk beter is.
Bij gebruik van de nieuwe molen bleek meteen dat de Quamar toch wel behoorlijk rumoerig was.
Dat had ook een voordeel..... als ik aan het malen was kwam mijn dochter al naar beneden voor een Latte.. Hoezo Pavlov???
Mijn oude Q 50 moet ik nog altijd te koop zetten maar kon er nog geen afscheid van nemen :cry:

Dus mijn advies. Koop een goede molen met fijnafstelling. Koop de bz 10, rommel een tijdje lekker aan zodat je het een beetje in de vingers hebt en maak dan een upgrade naar een andere machine.
Die BZ 10 kun je wel weer verkopen en wie weet ga je dan wel voor een ander concept. (op dit moment experimenteer ik parallel met een hevel machientje)
Probeer je ook niet gek te laten maken met alle high tech snufjes de kans dat het dan te ingewikkeld wordt is aanwezig.
Liever een goede molen en dan stapjes maken.

Succes.

8
Keyser schreef: zo 05 jan 2020, 09:42 €125 voor een Quamar M80E ga je echt niet vinden. Of in een uniek geval. Ik heb maanden marktplaats in de gaten gehouden. Mijn Fiorenzato T80 met hopper van zeg 10 jaar oud verkocht ik nog voor €100 en die gaan gemiddeld voor €125 op Marktplaats de deur uit.
De Quamar M80E is daarbij electronisch, dat verkoopt ook beter. Nieuw is hij €488. Dus op marktplaats verkoopt hij die gerust voor rond de €200 - €250. Toch zou ik eerder gaan voor een Eureka molen. Die zijn traploos instelbaar. En worden geregeld aangeboden wanneer je tweedehands wil.

Een BZ is denk ik rond de €500 - €600 waard. Daarvoor zag ik ze veel. Al zijn er denk ik betere machines, maar daar kunnen mannen als HanR etc beter antwoord op geven
Afbeelding

Combi deals moeten ook maar net fijn zijn. Ik zou mij goed verdiepen in de verschillende machines en molens. Dan kan je daartussen schuiven met je geld.
Dat is wat het ding waard vind tweedehands.Ik vond het een onding. Wat iemand er voor vraagt is wat anders.
Ik vind een super jolly stukken beter.