Ook me even voorstellen

1
Hallo,

Mijn naam is Marcel, woon nu 10 jaar samen met mijn vriendin Sjan.
3 jaar geleden werd mijn interesse gewekt voor "barista" tijdens een uitje van het bedrijf. Er was de mogelijkheid om zelf espresso's te maken. In die tijd op zoek geweest naar een mooie machine ed. Maar onder druk van het makkelijk snel kopje koffie een volautomaat gekocht.

Die begint me nu behoorlijk te vervelen en de koffie is .....
Nu opzoek wat voor machine, maler ed aan te schaffen. Ik weet nu wel dat de vriendin de modellen zoals een Quickmill 820 ... niet mooi vind in de keuken, dus het zal meer een model moeten worden zoals Expobar Brewtus bv.

Al veel gelezen op dit forum en me daarom maar aangemeld, twijfel tussen nieuw en gebruikt waarbij het budget niet direct bepaald welke keuze ik maar. Nou het wordt in ieder geval geen 1500e of meer, zeker niet als beginner.

Groetjes

Marcel

Re: Ook me even voorstellen

7
Keyser schreef: ma 10 feb 2020, 22:50 Welkom! Voor €1500 kan je zeker een goede set kopen. Heb je al een molen op het oog?
Daar ik aan het oriënteren ben naar machines en malers, wil ik ze graag in het echie zien. Te beginnen met een maler zoals ik hier wel geleerd heb.
Op het forum vind ik wel een aantal winkels om te gaan kijken naar espresso machines en malers.
Maar weet iemand ook winkels rond om Eindhoven. Meeste winkels zijn best ver weg om even naar toe te rijden.

Alvast bedankt

Marcel

8
marensja schreef: wo 12 feb 2020, 10:58
Keyser schreef: ma 10 feb 2020, 22:50 Welkom! Voor €1500 kan je zeker een goede set kopen. Heb je al een molen op het oog?
Daar ik aan het oriënteren ben naar machines en malers, wil ik ze graag in het echie zien. Te beginnen met een maler zoals ik hier wel geleerd heb.
Op het forum vind ik wel een aantal winkels om te gaan kijken naar espresso machines en malers.
Maar weet iemand ook winkels rond om Eindhoven. Meeste winkels zijn best ver weg om even naar toe te rijden.

Alvast bedankt

Marcel
Probeer Casabarista Eindhoven eens, zoals de naam al doet vermoeden zit die in Maarheeze....
Lijkt me geen fysieke winkel waar je allerlei verschillende apparatuur kunt zien overigens, maar wel een adres waar je je eens rustig kunt oriënteren onder hen genot van een goede espresso, cappuccino of wat je smaak ook mag zijn.
Verder dacht ik dat Jordi van Straat Magellaan in Aarle-Rixtel ook wel een paar machines heeft staan, maar daar ben ik al in geen maanden meer geweest, dus ben ik er niet zeker van. Een belletje is natuurlijk zo gepleegd.
Quickmill 2820 / Carimali M1

9
Dirk Jan schreef: ma 10 feb 2020, 20:35 Een Quickmill, wat is daar mis mee ? ;-)
Ik moet zeggen dat een 820 in mijn ogen niet moeders mooiste is. Maar ach, esthetiek is zo subjectief hè. Overigens, zeker voor een starter is zo'n simpele Quick helemaal zo gek nog niet, niets mis mee. Mits goede maler en dito bonen.
Quickmill 2820 / Carimali M1

10
marensja schreef: wo 12 feb 2020, 10:58 Maar weet iemand ook winkels rond om Eindhoven. Meeste winkels zijn best ver weg om even naar toe te rijden.
Het is ook best de moeite waard om een aantal mensen van dit forum even thuis op te zoeken en hun apparatuur te zien en te proeven. Kost wat reistijd, maar bespaart je mogelijk veel 'leergeld' later op de rit.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino