DeLonghi sensor koffiedikbak stuk?

1
Hi,

Ik ben 36, kom uit Utrecht en met veel plezier heb ik sinds 5 jaar een DeLonghi ECAM 23.460 volautomaat. Sinds een paar weken geeft de machine alleen niet meer aan dat de koffiedikbak vol is. Met als gevolg dat m'n machine zowat overstroomt met koffiepucks. En door het thuiswerken gaat het nu helemaal hard met de koffie.

Het lijkt me dat het iets met de sensor te maken heeft. Ik heb de machine (voor zover ik er bij kan) van binnen schoongemaakt, maar geen resultaat. DeLonghi zelf geeft aan dat de machine nagekeken moet worden, maar misschien hebben jullie een idee hoe ik de sensor zelf kan nakijken?

Alvast bedankt!

Re: DeLonghi sensor koffiedikbak stuk?

2
Voor zo ver ik weet heeft ie geen sensor maar telt het aantal consumpties die je maakt.
En als je dan de residubak er uit haalt reset ie weer naar nul.
(Kijk je toevallig tussendoor hoe vol je bak is zonder te legen ?)
Althans zo is het met mijn ecam 22.110 , volgens mij zijn deze machines haast hetzelfde van binnen.
Dus ik denk dat er een storing op de print zit .
Maar het zou wel zonde zijn als je er een nieuwe in zet en het blijkt iets anders te zijn.
Je zou eens kunnen kijken of alle stekkertjes nog goed op de print zitten en desnoods contactspray er tussen spuiten.

Re: DeLonghi sensor koffiedikbak stuk?

3
Hoi
Het is mogelijk dat de 'driptray' er niet goed meer in de machine past. Bijv omdat er een beetje koffieprut diep in de machine zit. De lade tikt dan -net wel, -net niet de meldings-schakelaar aan. De besturing van de automaat krijgt dan elke keer een melding dat de bak is leeggemaakt. Ik zou beginnen met de binnenruimte heel goed schoon te maken, vooral helemaal achterin de machine. Met een doek op een lange schroevendraaier etc. En checken of de lade er echt helemaal moeiteloos in past.
Het is waarschijnlijk iets van dien aard, want een besturings print die z'n programma kwijt is doet hele andere dingen. Re-mapping heet dat en komt 1x per vele duizenden gevallen voor en is bij mijn weten bij dit type nooit eerder gebeurt.