Siemens TK76K572 vraagjes

1
Hallo,

Wij hebben sinds 1 jaar een 2e hands Siemens volautomaat. 12.000 kopjes tot nu toe.
Bij de koop meteen goed gereinigd en de alle o-ringen van de zetgroep vervangen. Ook de koffieuitloop vervangen. Hij krijgt al zijn beurten waar hij om vraagt. So far so good.
Wel had ik vanaf het begin, natte pucks, wat ook niet veranderde na het vernieuwen van de O-ringen in de zetgroep.
Verder niet veel aandacht aan geschonken. Nu heb ik de laatste tijd het idee dat de lekbak erg snel vol is.

Ik heb met de machine uitgereden en met de 'zetgroepdeur' open een kop koffie gezet. Bij het teruggaan van de zetgroep naar begin stand komt er veel water mee. Dit lijkt mij niet normaal.
Ook lekt het bij de aansluiting tussen zetgroep en koffieuitloop. (de aansluiting naar de kunstof clip waar de koffieuitloopslang aan zit).

Ik heb hier al veel gelezen maar een eenduidig antwoord is er niet. De problemen wat het kunnen zijn:
- Koffie uitloopslang verstopt. Niet het geval, ik heb deze los gehad en deze is volledig open. Wel heb ik in de aansluiting een O-ringetje geplaatst. Deze oplossing is niet het beste, maar werkt vooralsnog prima.
- Zetgroep vervangen voor nieuwer type.
- Keramisch ventiel vervangen.
- Drainage ventiel vervangen. Zit deze in deze machine? ( ik heb er lang na gezocht maar vind hem ook niet terug in de tekening van Siemens.)

Zetgroep kost al gouw +/-100,- euro en het keramisch ventiel +/-70,- euro.
Ik wil eigenlijk niet zomaar iets vervangen in de hoop dat dat het probleem is.

Als iemand in de buurt woont en er verstand van heeft zou dat natuurlijk ook leuk zijn om er eens naar te kijken.
We wonen in zuid-limburg.

Met vriendelijke koffiegroet,

Tjeu Roberts