Ik ben Jan Willem, 25 jaar en nog student. Ik hou al van jongs af aan van koffie, grotendeels omdat ik opkeek naar mijn vader. Die stond met trots als er bezoek was naast zijn Quickmill en verzorgde het bezoek graag van koffie. Helaas is mijn vader kort geleden onverwachts komen te overlijden en heb ik de prachtige Quickmill 810 geërfd. We genoten altijd van de heerlijke espresso's en het is een mooie, dagelijkse herinnering als ik weer een kopje drink.
Hij is al een tijdje oud, aangeschaft in 96 en vertoont wat mankementen.
De espresso's zijn wat waterig en tijdens het zetten lekt er wat water via de kop en het stoompijpje. Ik had hem al even open geschroefd aan de bovenkant maar kon zo niet direct zien wat er mis mee is.
Een aantal vragen:
- Zelf eraan sleutelen of wegbrengen voor onderhoud? Het lijkt mij leuk om meer over het apparaat te leren en er zelf mee bezig te zijn, maar ik wil hem ook niet stuk maken! Hij mag ook wel een schoonmaakbeurt gebruiken en ik weet niet wanneer de ring voor het laatst is vervangen, dus dat zou eventueel ook kunnen.
- Hij is dus al een tijdje oud, wat vinden jullie van de staat?
- Momenteel staat hij in de E.S.E. stand, uit wat onderzoek blijkt dat je hem ook kan ombouwen voor gebruik met gemalen koffie. wordt de kwaliteit daar veel beter van, of is dat de moeite niet waard?

Video van de lek via het stoompijpje: https://www.youtube.com/watch?v=6OWB_9kAe78
Ik ben hier nieuw dus als jullie tips of feedback hebben, laat het mij graag weten. Bedankt voor het lezen jullie advies!
JW