Machine met rotatiepomp

1
Ik heb momenteel een fijne Expobar Leva. Doet het geweldig goed alleen 1 ding erger ik me aan: het geluid van de vibratiepomp.

Ik zou eigenlijk willen upgraden naar een nieuwere machine met een stille rotatiepomp.

Welke is aan te raden? Mag nieuw zijn of jong gebruikt.

Re: Machine met rotatiepomp

2
Of een mooie lever machine, ook muisstil? Er zijn trouwens ook wel stillere machines die gewoon met een bibberpomp werken hoor. En eveneens is een rotatiepomp geen echte garantie voor een stille machine, de behuizing speelt ook grote parten.

Misschien is het overigens handig om je budget te vertellen, voordat we je een mooie La Marzocco Linea mini of iets dergelijks aanbevelen ;)

3
Bedankt voor de reactie.

Een levermachine lijkt me geweldig maar ik vrees dat mijn vrouw het allemaal te ingewikkeld gaat vinden. Ik had mijn oog eigenlijk laten vallen op en Bezzera Strega.

Budget: voor jong gebruikt zou ik zo'n 1250 euro uit willen geven. Voor een nieuwe tot 2000 euro.

5
HanR schreef: Stil is niet het grootste probleem. Machine op vastwater en pomp in het keukenkastje.
Ik zat daar ook al aan te denken. Waarom niet de Expobar Leva met een rotapomp uitrusten? De rotapomp zou extern geplaatst moeten worden -in een keukenkastje-, maar dan is de machine werkelijk fluisterstil.
Nadeel is alleen een vastwater aanvoer naar de machine en een aparte stroomkabel van de machine naar de rotapomp. En je zou een reduceer moeten plaatsen...
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

8
Pti schreef: za 28 nov 2020, 14:00 Of een mooie lever machine, ook muisstil? Er zijn trouwens ook wel stillere machines die gewoon met een bibberpomp werken hoor. En eveneens is een rotatiepomp geen echte garantie voor een stille machine, de behuizing speelt ook grote parten.

Misschien is het overigens handig om je budget te vertellen, voordat we je een mooie La Marzocco Linea mini of iets dergelijks aanbevelen ;)
Een flubber pomp HX e61 moet toch vrij simpel om te bouwen zijn naar externe rotatiepomp. Op de vloer onder het aanrecht.
Pompie kopen,motortje en wat leidingen. Middagje knutselen en klaar.

9
dennis-caro schreef: za 28 nov 2020, 14:08 Bedankt voor de reactie.

Een levermachine lijkt me geweldig maar ik vrees dat mijn vrouw het allemaal te ingewikkeld gaat vinden. Ik had mijn oog eigenlijk laten vallen op en Bezzera Strega.

Budget: voor jong gebruikt zou ik zo'n 1250 euro uit willen geven. Voor een nieuwe tot 2000 euro.
Is heel simpel zo'n lever. Belangrijker is de bouwkwaliteit van de kaak van je vrouw.

10
Bedankt voor de tips maar ik wil niet zelf gaan knutselen. Geen tijd voor :-) Ik hou van gemak en steun de plaatselijk espressomachineverkoper ook nog eens :D

Levermachine lijkt me geweldig, hahahade kaak van mijn vrouw moet ik anders eerst maar even gaan testen qua bouwkwaliteit....ohhh, ze kijk me nu heel raar aan....