Gebrande koffie bonen in ton bewaren

1
NU heb ik dit al bij meerdere koffie branders gezien... Krijgen de vers gebrande bonen in ''plastic tonnen'' aangeleverd.. (tonnen/bakken) maar zonder ventilatie zeg maar...

Heeft dat geen slecht effect op de koffie? Want op de koffiezakken zit zon speciaal ventiel... Zon ton natuurljjk niet..
En t viel m gewoon op, ken sommige branders die het daar rustig een weekje in bewaren...
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Re: Gebrande koffie bonen in ton bewaren

3
Het ventiel is er om te voorkomen dat de zak ontploft. Je kunt de koffie dan vrijwel direct na het branden inpakken en desgewenst opsturen.

De bulk koffie gaat in een ton, daar kan altijd langs het deksel wel wat gas ontsnappen dus een ventiel is dan niet nodig. Deksels staan wel altijd een beetje bol.

Re: Gebrande koffie bonen in ton bewaren

4
Pti schreef: za 06 feb 2021, 20:27 Het ventiel is er om te voorkomen dat de zak ontploft. Je kunt de koffie dan vrijwel direct na het branden inpakken en desgewenst opsturen.

De bulk koffie gaat in een ton, daar kan altijd langs het deksel wel wat gas ontsnappen dus een ventiel is dan niet nodig. Deksels staan wel altijd een beetje bol.
thx, wist ik niet! vroeg het me af.... ben bij meerdere koffie zaken geweest en viel me vaak op dat ze vaak in een (noem t maar mayonaise) emmer hun koffiebonen bewaarden.. en soms in tonnen... zonder ventiel zoals wel op een koffie zak zit..
dus vroeg me af hoe t zat :)
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)