Hoi allemaal!
Na vele jaren enkel gekeken te hebben naar het forum, nu dan toch een voorstel. Alvast bedankt voor alle hulp en advies door de jaren heen, het forum is een ware goudmijn!
Ewout, 32 wonende te Haarlem. Na in mijn studententijd een Gaggia classic met PID te hebben gehad is de zoektocht naar een steeds lekkerder bakkie rustig door gegaan. Op ons aanrecht staat nu al een paar jaar een leuke gele Peppina die samen met een Uno melkopschuimer (lijk op een Bellman) in de ochtend ons van cappuccino voorziet. 2 jaar geleden zijn Eva en ik voor 1,5 jaar naar Nieuw-Zeeland geweest om daar met een camper rond te trekken en te werken. Toen heeft de Peppina moeten overwinteren op de zolder, gelukkig heeft de Mypressi ons toen van heerlijke espresso en cappuccino kunnen voorzien.
Recent hebben we een Faema Mercurio restauratie project gevonden, onderdelen stromen binnen en zijn lekker aan het chroom poetsen. Hopelijk kan ik hier nog een topic aan wijden.
Naast het zetten van koffie, brouwen we ook bier. Een hobby die verrassend goed past naar koffie.
Groet, Ewout
Re: Voorstellen
2Welkom Ewout, en leuk al die avonturen en nu het restauratieproject, maak mooie foto's!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Nice!!! Foto's svp!Ewout schreef: Recent hebben we een Faema Mercurio restauratie project gevonden, onderdelen stromen binnen en zijn lekker aan het chroom poetsen. Hopelijk kan ik hier nog een topic aan wijden.
Wat is een Uno melkopschuimer en wie kan me er wat meer over vertellen??Ewout schreef: Op ons aanrecht staat nu al een paar jaar een leuke gele Peppina die samen met een Uno melkopschuimer (lijk op een Bellman) in de ochtend ons van cappuccino voorziet
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk
Let's gobblefunk
4Hierbij een foto van de opschuimer. Het is op een basis van een 6 of 9 kops mocca pot, ooit een keer op marktplaats gevonden.
Op onze reis hebben we een Bellman-cx25 gebruikt, was ook een fijn apparaat om mee te stomen, al is het me nooit gelukt om er goede koffie uit te krijgen
.
Kan me voorstellen met zo'n mooie Velox aan de muur, dat je ook een minimale opschuimer kan gebruiken om de set compleet te maken.
Ewout
Op onze reis hebben we een Bellman-cx25 gebruikt, was ook een fijn apparaat om mee te stomen, al is het me nooit gelukt om er goede koffie uit te krijgen
Kan me voorstellen met zo'n mooie Velox aan de muur, dat je ook een minimale opschuimer kan gebruiken om de set compleet te maken.
Ewout
5Is dit wat voor je?turboyeast schreef: Wat is een Uno melkopschuimer en wie kan me er wat meer over vertellen??
Cheers, TY
Vintage Vesubio melkopschuimer
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m1714573424 ... ialbuttons
6Hey, wat een goeie tip zeg. In the pocket....(nota bene bij mijn ouders in dezelfde straat)....Keyser schreef: Is dit wat voor je?
Vintage Vesubio melkopschuimer
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m1714573424 ... ialbuttons
Yes, je begrijpt het helemaal. Plaats eens wat foto's van de Mercurio. Supergave machine...Ewout schreef: Kan me voorstellen met zo'n mooie Velox aan de muur, dat je ook een minimale opschuimer kan gebruiken om de set compleet te maken.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk
Let's gobblefunk
7Graag gedaan. Zag hem een tijdje terug staan. Je bericht deed mij hieraan herinneren. Leuk dat het zo dichtbij ook is

8Even moeten opzoeken, maar wat een ontzettend mooi apparaat zeg! Wat ik me afvraag: Hoe kom je aan zoiets? Op Marktplaats kom ik dit nooit tegen.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario - Kaleido Sniper M6
9Welkom Ewout, leuk verhaal en mooie apparaten. 
Gr, Guido
La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60
La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60