Nieuw huis, nieuwe keuken (ooit), nieuwe koffie

1
Hi,

Hoewel ik al een poosje lid ben van koffiepraat en al wat goede tips heb opgesnord, nog geen introductieberichtje geschreven :oops:
Dirk-Jan, eind dertig uit Rotterdam. Met mijn jonge gezin net wat groter gaan wonen en na wat speurwerk heb ik inmiddels het grootste deel van de vervanging van mijn Phillips Saeco volautomaat bij elkaar gescharreld: tweedehands Expobar Brewtus 4 en een Macap MXD Xtreme. Voor deze laatste moet ik nog wel een kleinere hopper regelen, want met de 1.4 kg hopper is toch wel erg hoog.

Ik sta op het punt om eea aan te sluiten en dus flink wat aan te klooien met instellingen en opschuimen en natuurlijk om koffie te proeven. Verder hebben we in onze nieuwe keuken (verwacht in oktober) plek voor een vaste wateraansluiting, dus ben ik nu ook aan het kijken naar de meest geschikte waterontharder. Denk nu aan een 5 liter DVA, maar vraag me af of je daar echt elke dag 2-2.5 liter water doorheen moet leiden? Da's best fors toch?

Groet
DJ

Re: Nieuw huis, nieuwe keuken (ooit), nieuwe koffie

6
fransg schreef: wo 07 jul 2021, 16:58 De DVA (dat is toch die je met zout regenereert?) deed het hier ook goed, zonder enorme volumes.

Nu heb ik al jaren dit systeem:

https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... ilter.html
Mooie setup & beschrijving (DVA is idd met zout). Uiteindelijk leek de DVA me goedkoper, maar hangt er natuurlijk vanaf hoe lang een bestmax meegaat. Hoe vaak moet jij die vervangen?