Na heel lang meelezen eindelijk ook maar eens een account aangemaakt.
Heel veel jaren geleden begonnen met een Rancilio Silvia met een simpele maler. Na een poos begon het wat meer te kriebelen en moest er wat nieuws komen. Iets waarmee je wel kon stomen tegelijk of direct na het maken van de koffie.
Na veel lezen, DB of HX, heel veel mogelijkheden vergelijken en nog meer lezen, was de keuze binnen het budget gevallen op de Rocket Giotto V3 PID. Stabiele temperatuur met de PID en een HX systeem waren de belangrijkste punten. En het is een echte e61 machine.
Daar moest natuurlijk ook een betere maler bij, en de maler die hoog aangeschreven stond en binnen budget paste was de Mazzer Super Jolly. Eentje met doser gevonden, omgebouwd naar single dosing en de tweede fase van het koffie avontuur kon beginnen
Na een aantal jaren deze combi gebruikt te hebben is de Mazzer Super Jolly geupgrade naar een Ceado e37s. Weer een stapje beter denk ik, de smaak is zeker anders geworden. Naast de maler krijg ook de machine een upgrade, deze week komt mijn Decent machine binnen. Meer koffie, meer experimenteren, meer proeven. Heel erg benieuwd hoeveel meer ik ga leren van koffie!
Groeten, Daan