Deze zomer pas (zie ik nu) een account aangemaakt. Waarschijnlijk ivm de restauratie van een Brugnetti Aurora waar ik toen mee bezig was.
Mijn piek in de koffiecommunity ligt alweer zo’n 20 jaar achter me. Toen op usenet in alt.coffee. Ik was destijds bezig met de restauratie van een 2-groeps Faema Prestige. Een apparaat met volumetrische dosering, maar dan helemaal mechanisch.
Ik had daar een mooie site van gemaakt, maar die is helaas verloren gegaan. Er is nog iets van te vinden op de waybackmachine
Sinds alt.coffee plat werd gespamt nog op een aantal fora rondgehangen, maar dus blijkbaar niet hier. Daar werd ik subtiel op gewezen toen mijn eerste post een V&A was.
In 2004 een VFA express Elite 1-groeps machine bij de bakker Bart in Elst aangeschaft. Als tussenmachine. Iets later een Aurora Brugnetti Export hendelmachine gekocht voor 150 euro in vreselijke staat.
Die belandde uiteindelijk op zolder en heb ik, 16 jaar later, deze zomer pas gerestaureerd. Ik had eindelijk tijd vanwege Corona en een echtgenote met hernia vanaf de 1e vakantiedag
De VFA staat nu dus op marktplaats en de V&A en de Aurora is nu mijn droommachine.
Vergezeld door een Mahlkonig K30, een gene cafe en een koffiekoeler van Aliexpress.