Re: Hoe hebben we ooit zonder gekund!
2Dat is toch wel heel mooi!
Ik had er op dit forum maart jongstleden al eens over gelezen:
viewtopic.php?f=47&t=11261
https://www.radbag.nl/ember-temperatuur ... mokken-2-0
Maar nu het in de Apple store zit, weet je dat het echt goed is en dat de vormgeving ook smaakvol blijkt te zijn.
Voor mijn vriendin maak ik 's ochtends vaak een soort oploskoffie die zij lekker vindt met daarin een shot espresso in een hoog glas, ongeveer 250CC maar die is eerst te heet om te drinken en de laatste slokken zijn eigenlijk teveel afgekoeld. Ik denk dat zo'n mok hiervoor geboden is.
Ik had er op dit forum maart jongstleden al eens over gelezen:
viewtopic.php?f=47&t=11261
https://www.radbag.nl/ember-temperatuur ... mokken-2-0
Maar nu het in de Apple store zit, weet je dat het echt goed is en dat de vormgeving ook smaakvol blijkt te zijn.
Voor mijn vriendin maak ik 's ochtends vaak een soort oploskoffie die zij lekker vindt met daarin een shot espresso in een hoog glas, ongeveer 250CC maar die is eerst te heet om te drinken en de laatste slokken zijn eigenlijk teveel afgekoeld. Ik denk dat zo'n mok hiervoor geboden is.
Met de Ember-mok voor thuis of op kantoor en de bijbehorende app voor iPhone of Apple Watch kun je nauwkeurig een temperatuur instellen, bijhouden hoeveel cafeïne je binnenkrijgt, instellingen voor favoriete dranken bewaren, de kleur van het ledlichtje instellen en nog veel meer. De Ember-mok zorgt ervoor dat je warme drank ongeveer anderhalf uur op temperatuur blijft, zodat die van de eerste slok tot de laatste druppel perfect warm blijft.
Pluspunten
Op afstand drinktemperatuur instellen en Ember-instellingen regelen met iPhone of Apple Watch
Perfecte drinktemperatuur in de mok van 295 ml anderhalf uur in stand houden zonder opladen, of de hele dag op het meegeleverde oplaadschoteltje
Cafeïnegebruik bijhouden in de Ember-app, geïntegreerd met de Gezondheid-app
Ledlichtje geeft aan wanneer de drank te heet is om te drinken of de gewenste temperatuur heeft bereikt, of wanneer de mok moet worden opgeladen
Gemaakt van roestvrij staal met duurzame keramische laag; houdt drank op temperatuur maar blijft koel genoeg om vast te houden
Inhoud van 295 ml
Voldoet aan IPX7-norm voor volledige onderdompeling onder water
Temperaturen mogelijk van 50 tot 62,5 °C
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Ik geloof dat deze vorig jaar - of is het al twee jaar geleden? - voorbij is gekomen in een filmpje van James Hoffmann waarin hij aanbevelingen doet voor koffie-kerstcadeaus.
Edit: het was dus in 2019
Edit 2: er was zelfs een product review eerder dat jaar!
Edit: het was dus in 2019
Edit 2: er was zelfs een product review eerder dat jaar!
Laatst gewijzigd door pauls90 op ma 15 nov 2021, 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip
4Aha ik had niet de scoop. Welnu Frans, dat kan je dan bij haar onder boom leggen
.

.
5Ja die moeten we hebben.
Ik haat kerstmis vanwege de gewoonte om op die dagen allerlei verplichtingen te hebben waarbij men in vervelend gezelschap urenlang veel teveel eet. Ik ben dan doorgaans lekker alleen. In de Buddhistische traditie van mijn huidige vriendin betekent kerstmis helemaal niks, dus dat is wel een voordeel.
En ik kan die beker dus gewoon zo spoedig mogelijk bij de Apple gaan halen en aan haar geven zodra ze langs komt!
Ik haat kerstmis vanwege de gewoonte om op die dagen allerlei verplichtingen te hebben waarbij men in vervelend gezelschap urenlang veel teveel eet. Ik ben dan doorgaans lekker alleen. In de Buddhistische traditie van mijn huidige vriendin betekent kerstmis helemaal niks, dus dat is wel een voordeel.
En ik kan die beker dus gewoon zo spoedig mogelijk bij de Apple gaan halen en aan haar geven zodra ze langs komt!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
6Ik heb er ook niet echt een liefde voor,.maar zo'n beker maakt het allemaal de moeite waard. Ik kreeg ook weer een jaarlijks verzoek en heb aangegeven dak een snijplank van de Rossi wil hebben.

7Rossi snijplank is mooi! Heb ik een paar jaar gelee gekocht. Op mijn aanrecht is-ie wat aan de grote kant maar hij staat plat tegen een zijwand in de keuken te pronken. Bij de supermarkt kreeg ik poos gelee een kleine snijplank kado, die is dagelijks in gebruik.
9Ik heb de Ember opgehaald en in gebruik genomen, De max temp is 62,5ºc en ik drink meestal op 68ºC dus het bevreemdt mij dat er die begrenzing aan zit. Kokend heet zou onverstandig zijn bij omkiepen, brandwonden en claims, dat kan ik begrijpen maar 68ºC zou toch toegestaan mogen zijn.
De begrenzing schijnt beter te zijn voor melk en smaak:
https://huntingwaterfalls.com/ember-mug ... ure-range/
De begrenzing schijnt beter te zijn voor melk en smaak:
https://huntingwaterfalls.com/ember-mug ... ure-range/
10Bij 68 graden kan ik alleen maar "nippen". Dan ben jij iemand met de bekende "koperen pijp" 
Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk