Hallo forum,
ik heb een Saeco Picobarista van maart 2019. Steeds goed ontkalkt, schoongemaakt en regelmatig o-ringen vervangen.
Sinds een aantal weken kwam er minder, langzamer/onregelmatiger water door het systeem, zowel bij het zetten van koffie als bij gebruik van het stoompijpje voor heet water. De pomp maakte ook meer lawaai. Het lijkt alsof de doorstroming ergens beperkt is?
Acties tot nu toe (machine inmiddels al een keer of 6 gedemonteerd dus dat is een routineklusje):
- Ulka pomp vervangen (zonder resultaat)
- Siliconen slangetjes schoongetrokken
- 2x volledige ontkalking gedraaid
- Nieuwe knelring op de aansluiting van de siliconenslang op de stoomregulator (of hoe dat onderdeel heet). Daar leek een lekkage te zitten.
- Koffieuitloop gecontroleerd en (zag er goed uit maar) goed gereinigd
- Zetgroep gedemonteerd en alles schoongemaakt
Ondanks dat ik ga oriënteren op een nieuwe machine (geen Saeco meer) wil ik toch kijken of jullie nog tips hebben om de machine normaal te laten werken. Alvast dank!
Groeten, Hans
Re: Saeco Picobarista SM5473
2Niet dat het er iets mee te maken zal hebben, maar ik lees niet dat je schoonmaaktabletten gebruikt om de zetgroep en waterdoorloop goed schoon te maken.
Omdat het water ook niet door het stoompijpje loopt zou ik het eigenlijk niet weten.
Ik had al eerder gezocht naar een service manual van de pico baristo, die heb ik niet gevonden. Wel van de gran baristo. Die kan je hier vinden op mijn site. Misschien heb je daar wat aan.
https://www.koffiestrateeg.nl/wp-conten ... aristo.pdf
Omdat het water ook niet door het stoompijpje loopt zou ik het eigenlijk niet weten.
Ik had al eerder gezocht naar een service manual van de pico baristo, die heb ik niet gevonden. Wel van de gran baristo. Die kan je hier vinden op mijn site. Misschien heb je daar wat aan.
https://www.koffiestrateeg.nl/wp-conten ... aristo.pdf
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO