Re: Oeps Pavoni sleeve stukje afgebroken

2
Nu heb je toch nog een eigen topic!

Hoe komt dat hij stuk is? Probeerde je hem eruit te draaien?
Staafje metaal op juiste diameter in sleufjes en met waterpomp tang het staafje vasthouden en voorzichtig eruit draaien. Anders de tool van coffeesensor kopen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

3

bobbee schreef:Nu heb je toch nog een eigen topic!
Afbeelding

Hoe komt dat hij stuk is? Probeerde je hem eruit te draaien?
Staafje metaal op juiste diameter in sleufjes en met waterpomp tang het staafje vasthouden en voorzichtig eruit draaien. Anders de tool van coffeesensor kopen.
Haha ja
Afbeelding
Alleen hoopte ik eigenlijk op een ander verhaal.

Wat jij zegt gedaan. Dat ging dus goed mis. Ik weet alleen niet of ik nu nog de tool kan gebruiken? Ik begreep tegen de klok in. Dit is hoop ik van de voorkant van de groep gezien? Want dat randje is nog intact.
Of zijn er ook andere manieren? Op home barista hadden ze het over een soort slijper gebruiken. Maar dat lijkt mij best spannend, los van dat ik dat niet heb.

4
Tsja, het is stuk en moet eruit. Dat gaat ook lukken. Ik zou eerst met tool proberen, lukt dat niet dan op een nog te ontdekken andere manier.
Proberen grip te krijgen op de sleeve.

Ben wel benieuwd wat hanr hier over kan zeggen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

5
Een tool die er voor gemaakt is is natuurlijk stabieler dan het staafje van Bob. Hoewel....
Ik gebruik een zelfgemaakte tool op basis van een exact passend passend staafje alu.
Daar heb ik een 6-kant opgemaakt.
Alle sleeves heb daarmee nog los gekregen op één na.
Daar heb ik een brander op gezet en de sleeve in stukken er uit getrokken.

6
Nou het wil niet echt vlotten. Ik zal geen namen noemen. Maar tot nu toe krijg ik van bedrijven de boodschap dat ik een volledige servicebeurt moet afnemen, wanneer ik de sleeve wil laten verwijderen. Dat gaat zo enorm tegen mijn principes in. Dat is op het moment namelijk helemaal niet nodig.
Is er iemand die zo'n sleeve tool in huis heeft?
Laatst gewijzigd door Keyser op vr 21 jan 2022, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

7
Ik kan me dat wel voorstellen van die bedrijven. Die hebben al veel ervaring waarbij "er hoeft alleen maar even dit" best vaak uitloopt op meer werk, meer tijd, waardoor de planning van de dag stressvol wordt. En als de machine niet hélemaal in orde wordt gemaakt dan kan het lijken alsof een of ander gebrek een "dat was eerst nog niet maar wel nadat je die sleeve eruit trok" gesprek wordt.

Of je moet elkaar heel goed kennen van eerdere bezoeken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

8
Ja maar zo zit ik niet in elkaar. Maar het is op dit moment niet nodig om alle rubbers in de machine te vervangen. Dat is dan toch ook weggooien van geld? Wil best de groep volledig laten doen. Maar met het gedeelte van de boiler is niets mis. Wanneer daar een lek ontstaat, dan kan dat toch onmogelijk te herleiden zijn naar de sleeve? Ik zie het niet zo.

Wanneer je bij de fietsenmaker je band laat plakken en hij is verder oke. Dan geef je hem toch ook geen grote beurt? Of ga je dan terug met mijn zadel verzakte door jouw geplakte band? Of mijn voorwiel is nu lek doordat jij mijn achterwiel verkeerd hebt geplakt.

9
Wat ik mij al afvroeg maar niet heb gevraagd....Waarom heb je geprobeerd die sleeve eruit te draaien?
Was er iets met de machine waarom je hiertoe kwam? Misschien dat een bedrijf denkt dat als je dat ding eruit wilt draaien er iets aan de hand is met jouw machine en er een onderhoudsbeurt nodig is.

Of heb je die messing of rvs sleeve gekocht?