Hallo allemaal,
Sinds gisteravond heb ik een hele vreemde uitloop. Eerst leek het erop dat ik mijn koffie te fijn had gemalen, alhoewel ik niets gewijzigd had. De machine kreeg het er niet doorheen. Maar bij het terugduwen van de hendel kwam er ook niet de bekende 'splash' aan de onderkant. Meestal komt dat er kort maar fors uit maar nu een rustig straaltje niet vermengd met lucht of stoom.
De druk bij blindfilteren is 10 bar. Zo is hij ook ingesteld. Als ik zelf naar de uitloop kijk qua hoeveelheid water lijkt dit ook wat minder. Heb ook geprobeerd de aanzuigslang te controleren, kalkzakje even verwijderd. Allemaal geen verschil.
Opvallend is dat mijn manometer ook weer trilt. Deze heb ik onlangs vervangen en was prima. Nu niet meer. Kan dit verband hebben?
Re: Uitloopdruk Bezzera Magica
2Ik vrees dat je opv doorlekt omdat de ingestelde druk aan de rand van het bereik ligt.
3Zou ik dat op een goede manier kunnen testen / uitsluiten of het de OPV is?
** Bezzera Magica - Eureka Mignon Specialita **
4Opv stuk dicht draaien tot bijvoorbeeld 11 a 12 bar. Dat is min of meer de "Bezzera standaard".
Als je dan van het trillen van je manometer af bent, dan weet je in ieder geval dat de opv een rol speelt.
Als je dan van het trillen van je manometer af bent, dan weet je in ieder geval dat de opv een rol speelt.
5Ik heb de opv even wat dichter gedraaid zodat de druk van 10 naar 11 ging, reageerde prima. Daarna weer terug naar 10 en het probleek was direct opgelost. Dat is natuurlijk fijn maar wat zou dit nou kunnen veroorzaken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
** Bezzera Magica - Eureka Mignon Specialita **