Profitec Pro 800 2.0

1
https://youtu.be/7SrlG8iI4Zo

Een maand geleden aangekondigd met onderschrift op de YouTube kanaal van Profitec:

We are presenting our newest product: the Pro800 2.0! With visual and technical enhancements, this hand lever machine will be on the market soon. We presenting to you all the new features on our social media channels: So, keep your eyes open! Are you excited?

- Professional lever valves: Fast operation of steam and water dispensing
- American walnut wood applications that are handcrafted in Germany: Brew group lever, lever valves and portafilter handles
- Solid brew group: High quality 7.8kg
- High-quality stainless steel chassis
- Whisper-quiet: In fixed water mode the machine works almost noiselessly

Persoonlijk vind ik hem er fantastisch uitzien, een potentiele opvolger voor mijn MaraX. Wat is jullie mening?

Re: Profitec Pro 800 2.0

7
De mijne is echt wel stil. Maar die gebruikt dan ook de vaste wateraansluiting.
Ik heb destijds wel erg getwijfeld over de Londinium. Uiteindelijk bleek ik wat angstig voor garantie- en onderhoudsperikelen vanuit het verre VK. Terecht of niet, ik ben erg tevreden met mijn Pro 800. Totaal geen spijt van. Enige nadeel vind ik de relatief lange opwarmtijd. Maar dat is inherent aan dit soort machines.
Zou ik hem weer kiezen? Geen idee. Succes met je keuze. We hebben allemaal van tijd tot tijd last van Upgraditis.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

8
Madencio schreef:Uit jullie reacties kan ik afleiden dat jullie minder enthousiast zijn dan ik :D . Ik heb last van upgraderitis en dit sprak me wel aan als een 'upgrade'.
Ik ben ook enthousiast hoor. Want als er een 2.0 komt, komen er wellicht 1.0 modellen op de tweedehands markt. En daar zou ik dan mogelijk interesse in hebben… Ik heb alvast een mooie tamper gescoord als zoethoudertje.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

10
cremalover schreef:Zien er allemaal hetzelfde uit naar mijn idee.Izzo,Profitec,Londinium,Quickmill Achille,Strega etc.
Kleine levers als La Pavoni,Olympia etc hebben dan al een stuk meer karakter.
Je moet het inderdaad een beetje in de details zoek. Nou woon ik in een rijtjeshuis dus ik ben wel gewend aan veel van hetzelfde …