Voorstellen

1
Hallo, mijn naam is Marc.

Jaren terug begonnen met een Senseo ('want dat is zo makkelijk'), overgestapt naar een Nespresso en zodoende er achter gekomen dat ik graag espresso drink. Toen in m'n hoofd gehaald dat het beter moet kunnen en eigenlijk een te goedkope espressomachine gekocht waarvan ik niet eens meer weet van welk merk het was en daarbij een Iberital Challenge molen (die ik nog in een kast heb staan maar nooit meer gebruik).
Het zelf maken van een goede espresso is nooit gelukt en weer terug gegaan naar de Nespresso, waar inmiddels bijna alleen maar lungo's mee worden gezet. Toen het gedoe met Covid begon en het thuiswerken ook soort van de standaard werd besloten dat ik gewoon lekkere koffie moet kunnen drinken en een Aeropress en een Timemore Chestnut C2 handmaler aangeschaft en lekker gaan experimenteren. Sinds kort ook een Hario V60 erbij en dat is de laatste tijd toch wel mijn favoriet om koffie mee te zetten.

De laatste tijd zit ik wel te twijfelen om voor een elektrische maler te gaan kijken voor de filterkoffie, de Ibertal is daar wat minder geschikt voor heb ik het idee dus die moet ik misschien ook maar een keer weg doen.

Re: Voorstellen

4
Haha, ja de espresso. Voor nu besloten dat niet voor thuis te gaan doen maar thuis met filterkoffie bezig te zijn. Mede ook vanwege de investering die nodig is voor een fijne machine en een vrouw met de instelling 'maar met een ding van 50 euro kan je toch ook prima koffie maken'
Mijn vrouw is overigens, zoals jullie misschien al kunnen raden, geen koffie-drinker :mrgreen:

5
MarcB schreef: do 28 apr 2022, 12:22en een vrouw met de instelling 'maar met een ding van 50 euro kan je toch ook prima koffie maken'
Ik zou echtgenoten de tip willen geven om zonder aarzelen zulke kleine obsessies van de wederhelft toe te laten, dat kan op korte termijn soms duur lijken, op den duur scheelt het ontzaglijk veel geld aan alimentatie

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

6
fransg schreef: do 28 apr 2022, 12:27 dat kan op korte termijn soms duur lijken, op den duur scheelt het ontzaglijk veel geld aan alimentatie
;-)
Spreek je soms uit ervaring? ;)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

8
gilleko B. schreef: do 28 apr 2022, 19:48 Gewoon ballonnetjes oplaten en laten merken dat je er gelukkig van wordt, helpt dat niet, dan fenomeen: Zo niet dan toch!!
Juist! De tactiek van Het Voldongen Feit ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino