Re: Amsterdam koffiefestival
2Leuk om alsnog even mee te kunnen kijken daar.
Trend lijkt te zijn: thuismachines van €5000+ incl BTW met Heel Ingewikkeld Scherm bovenop de zetgroep

Heel benieuwd is dat veel verkocht gaat worden. Tijdens de afgelopen twee jaar waarin mensen om uiteenlopende redenen veel thuis werkten en weinig uit gingen, hield een aantal veel geld over voor Dure Dingen Thuis, maar nu men weer veel kan uitgeven in overvolle restaurants en tickets kopen voor overvolle luchthavens houden die mensen het misschien toch bij de relatief simpele en betaalbare machines.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Ik heb zoiets als ik die starwars achtige startrooper broeikoppen zie, ik denk dat het met mijn leeftijd te maken heeft, dat ik steeds meer neig naar het simpele. Zag vanmorgen een filmpje waarin de heer Tije seals en een deel van de broeikop resp. werden vervangen en gedemonteerd van de Londinium. Geen digitale uitlezingen en elektronisch dingen daarin. Dat doet mij eigenlijk wel goed. Het filmpje gaf mij ook een feel good gevoel, omdat alles weer zo lekker schoon ontkalkt als nieuw op elkaar wordt gezet op een heel relaxed wijze. Als er wat met die kop van die Faemina of San Remo gebeurt hou ik mijn hart vast.
Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk
4Oh excuus ik heb een nieuwe slimme telefoon en die staat er weer onder vermeld. Gauw weghalen.
6Ben zelf onderdeel van de thuiswerkende-koffie-ontdekkingsreiziger maar verwacht inderdaad ook niet dat machines van €5.000 en meer dé nieuwe trend zal zijn. De toevlucht is nu eerst geweest en die mensen blijven waarschijnlijk wel. Zodra je er echter geen 5-10x per dag meer gebruik van kunt maken valt een groot deel van de use case weg en zijn er betere investeringen denkbaar.
Hoe dan ook ben ik blij dat ik de stap gezet heb. Het is simpelweg een hele leuke en bevredigende hobby waar je een levenlang plezier van kunt hebben. Verder juich ik het toe dat de markt zich blijft ontwikkelen en geslaagde innovaties gaan op termijn vast hun intrede maken in een goedkoper segment. Tussen €1.500 en €4.500 zit nog een relatief groot gat dat ook voor een breder publiek interessant is.
Hoe dan ook ben ik blij dat ik de stap gezet heb. Het is simpelweg een hele leuke en bevredigende hobby waar je een levenlang plezier van kunt hebben. Verder juich ik het toe dat de markt zich blijft ontwikkelen en geslaagde innovaties gaan op termijn vast hun intrede maken in een goedkoper segment. Tussen €1.500 en €4.500 zit nog een relatief groot gat dat ook voor een breder publiek interessant is.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.
7Leuk telefoontje wel.gilleko B. schreef:Oh excuus ik heb een nieuwe slimme telefoon en die staat er weer onder vermeld. Gauw weghalen.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
8Ckerbobbee schreef:Leuk telefoontje wel.gilleko B. schreef:Oh excuus ik heb een nieuwe slimme telefoon en die staat er weer onder vermeld. Gauw weghalen.

9Dat de kwalieit van het espresso/koffie maken voorop, blijft staan mag ik hopen. Natuurlijk staan de ontwikkelingen niet stil. Maar met teveel digitale snufjes vraag je je bijna af of je een semi volautomaat aanschaft.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon
10Aan de andere kant , als de hype instort, gaat er een deel misschien toch over naar een nespresso of jura, want zo'n semi-automaat geeft toch een hoop rommel en moeite. Dan komt er een mooi aanbod van zgan machines.
️