Lekbak Bezzera Strega

1
Ik gebruik mijn Strega iedere dag met veel plezier maar ook iedere dag ervaar ik een kleine irritatie.
De lekbak. Die staat los op de geleiders. Als ik er een doekje overheen haal, verschuift hij al. En daar baal ik van.
Nu had ik hiervoor een Rocket. De lekbak daarvan was voorzien van kleine magneetjes. Die ‘plakken’ mooi aan het frame van de machine. Ik denk dat ik dat kunstje bij de Strega ook ga toepassen.
Ik vroeg me af of er nog andere oplossingen zijn. Überhaupt, ervaren anderen dit ongemak ook?

Re: Lekbak Bezzera Strega

3
bobbee schreef:Ik heb een Strega gehad maar dit is mij niet opgevallen. Ik weet dus niet of ik niet had.
bobbee schreef:Ik heb een Strega gehad maar dit is mij niet opgevallen. Ik weet dus niet of ik niet had.
Ter aanvulling: de lekbak verschuift niet van links naar rechts of andersom maar van voor naar achter of hoe zeg je dat. Foto’s.

Afbeelding

Afbeelding

6
Dat lijkt een eenvoudige oplossing. Ga ik eens naar kijken. Het is in ieder geval minder ingrijpend want voor eventuele magneetjes zou ik gaatjes in de lekbak moeten boren (niet in de bodem, maar toch). Althans, zo was het bij mijn Rocket gedaan (magneetringetjes bevestigd met een boutje in een busje als ik me goed herinner)

8
Om het minder permanent te maken met iets van lijm/plaklaag zou ik van anti slip rubber ertussen leggen op de randen tussen lekbak en frame of eronder als dat elkaar raakt. Kun je op maakt knippen en een rol kost een euro bij de Action.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

10
Keyser schreef:Ik heb dit probleem zelf niet. Staat de machine wel waterpas?
Afbeelding
Het is niet dat de bak spontaan verschuift hoor. Maar ik was gecharmeerd van de lekbak van mijn Giotto die met een stevige klik vastklikte aan de machine. Daarvoor had ik een Vibiemme, ook zonder magneetjes. Daar kon ik prima mee leven.
Het is een beetje als parkeersensoren enzo. Als je ze een keer hebt gehad wil je niet meer zonder.

Ik vraag me nu af of alleen Rocket met magneetjes werkt…