Iets wat me al langere tijd tegenstaat is dat mijn overigens vrij stille aggregaat ( Honda EU30i ) helemaal stil zijn deze natuurlijk nooit,
toch net die hinder zou kunnen geven dat er evt. minder van m'n terrasje gebruikt zal worden gemaakt, het zit meestal wel vol maar ja hersenspinsels.
Dinsdag 13 september gebeurde er iets semi-tragisch in Den Haag onderweg naar huis (was koffie wezen branden) rijd ik op een redelijk doorgaande weg en toen pleurde zo'n PickNik karretje uit een parkeervak zonder te kijken dat kreng pal voor m'n bussie, dus stevig in de ankers met een flinke stuur maneuvre een aanrijding weten te voorkomen, wat wil nu het geval m'n aggregaat stond met 2 spanbanden stevig op z'n plaats in de auto en die is dus omgelazerd, dat kind wat die nikspikker bestuurde zat gewoon te bellen en heeft van het geheel niks meegekregen, dat die omgegaan was zag ik pas de volgende dag, de bakken met koffie zet ik altijd voorin.
De tuut stonk naar benzine er was ongeveer 7 liter weggelopen, geprobeerd te starten en hij ging wel rond, bij de Potter aggregaten advies gevraagd, opgevolgd en naar een vrachtwagen parkeerplek buiten de bebouwde kom gereden en daar gestart en 45 minuten laten lopen, leek allemaal redelijk te gaan en weer naar de Potter gebeld en gezegd wat kost me dat als die onverhoopt geen stroom geeft, nou reken maar op 800 ex.
In 's-Gravenzande bleek een gereedschap reparatie te zitten deze opgebeld en ja zet hem maar neer we beloven niks, ik ging er maar van uit dat het economisch niet meer verantwoord was deze te laten repareren, tot overmaat van ramp ging ook de Miele wasmachine kaduuk na 15 jaar intensief gebruik, daar moest een nieuwe voor komen, daags erna was er een aanbieding bij de Makro en die opgehaald met allerlei functies zoals stomen Eco dit en dat, ik had al zitten uitvogelen om op een omvormer en accupakken te gaan werken, laat er nu in Delft een Electro Auto ombouwbedrijf te zitten en die hebben mij aan een flink aantal accu's geholpen welke daar eerst allemaal nagemeten en mee naar huis, alles uit elkaar getrokken en per zeven cellen (zitten er 8 per accupakket) opgeladen naar 28,7 volt en dat heeft flink tijd gekost in serie laden en dan elk pakket parallel zetten naar 4,1 volt maximaal is 4,2 maar dan is de kans op overladen "dus defect" groot, nu staan alle pakketten parallel en die moeten 14 dagen zo staan zodat alle cellen naar die 4,1 volt gaan, dan gaan er pakketten van 13 cellen gevormd worden om aan 48 volt te komen en daar 2 stuks in een accucluster bouwen met een BMS battery management system, dan kom ik totaal op ongeveer 20 kWh uit, ik verbruik tussen de 10 en 12 kWh per draaidag.
Vooralsnog kan ik door het bedrijf uit eigen woonplaats gerepareerde aggregaat weer aan de gang kostte ongeveer 20% van wat m'n eigen aggregatenboer me aan zou willen rekenen, ga dus voor onderhoud naar Zwart
Een paar fotootjes bijgevoegd.

Ik heb nu 120 cellen en moet er nog 2 pakketten bij gaan halen om aan de 130 stuks te komen 10 x 13 (48V) nominale spanning is 3,7V
Rekensommetje:
130 X 3,7 x 40 = 19,240 kWh