Beste forumleden,
Hulp gevraagd:
Sinds een aantal jaar zet ik heerlijke koffies met mijn ECM Cellini machine. Ook met deze machine is het goed mogelijke om goede espresso’s te zetten en melk goed met de juiste dikte op te schuimen.
Binnenkort ga ik een tentje openen waar onder andere koffie geschonken gaat worden maar dit is niet de enige hoofdbusines.
Ik heb er over naar zitten denken om mijn ECM machine daar neer te zetten, maar ik ben mij ervan bewust ook met ervaringen tijdens verjaardagen dat mijn machine niet krachtig genoeg is zeker het stoom gedeelte.
Nu wil opzoek gaan via bijv. MP naar een tweezetsgroep liefst 220 maar krachtstroom is uiteindelijk ook geen probleem (met een kleine aanpassing in de Meterkast).
Op mp kwam ik deze machine al tegen
https://link.marktplaats.nl/m190848310 ... nt=app_ios
Wat denken jullie?
Hebben jullie eventueel nog opties voor een degelijke machine die prijstechnisch ook klopt. Ik heb te veel koffiebars failliet zien gaan door te grote uitgave en bijv. Een machine kopen van 10k.
Tevens ben ik opzoek naar eeneigenaar die een koffiebar bezit om eens van woorden te wisselen.
Re: Koffiebar
2Goed plan om niet teveel te investeren. Een kale / basic coffeebar oogt ook nogeens beter dan een die eruit ziet als luxe stationsrestauratie.
Heb je al een goeie degelijke maler ook?
Afhankelijk van waar je woont kun je ook rondkijken bij een zaak die de tweedehands machine kan installeren en helpen onderhouden.
Mogelijk kan HanR op dit forum je adviseren en wie weet heeft hij een geschikte machine staan
@3aan op het forum heeft een eigen koffiekar waarmee hij op markten e.d. staat dus hij kan je ook wat vertellen over zijn ervaringen.
Heb je al een goeie degelijke maler ook?
Afhankelijk van waar je woont kun je ook rondkijken bij een zaak die de tweedehands machine kan installeren en helpen onderhouden.
Mogelijk kan HanR op dit forum je adviseren en wie weet heeft hij een geschikte machine staan
@3aan op het forum heeft een eigen koffiekar waarmee hij op markten e.d. staat dus hij kan je ook wat vertellen over zijn ervaringen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Dank voor je reactie Frans,
Ik beschik nu over een Macap M2M daarvoor een eureka gehad beide bevallen mij prima voor privé gebruik. Maar voor de koffiebar zoek ik wel een molen met een grotere hopper en daarin heeft grind on demand mijn voorkeur.
Ik beschik nu over een Macap M2M daarvoor een eureka gehad beide bevallen mij prima voor privé gebruik. Maar voor de koffiebar zoek ik wel een molen met een grotere hopper en daarin heeft grind on demand mijn voorkeur.
4Afhankelijk van je locatie zou je ook bij de koffiebrander van je keuze advies kunnen vragen. Enkelen van hen verkopen ook machines en allemaal hebben ze wel hun netwerk van contacten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
51 ding is wel duidelijk, met je huidige spullen kom je er niet. De M2M is een kleine malert, waarvan ik mij afvraag opftie het maaltechnisch houdt alstie het voor zijn kloten krijgt. Je ziet vaak Fiorenzato molens in de horeca die relatief goedkoop zijn, ook vaak 2e hands aangeboden. Een Eureka Olympus kan dat ook allemaal wel aan. Afhankelijk van de drukte, een twee groeps met een flinke boiler is geen overbodige luxe. Leuk dat je dit gaat doen.
️

6Je ziet toch ook regelmatig (omgebouwde) 2 groeps machines op MP staan met een 230v aansluiting?
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.
7Ik plug (heel onbehoorlijk) mijn maler hier even:Nitow schreef: zo 27 nov 2022, 11:44 Dank voor je reactie Frans,
viewtopic.php?f=14&t=12549
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™
8De molens zijn 2e hand idd prima te verkrijgen voor een mooie prijs.
Inmiddels op marktplaats een 2 groeps Rocket zien staan 5 jaar oud weinig gebruikt voor wat ik denk een mooie prijs.
https://link.marktplaats.nl/m1893773280 ... nt=app_ios
Inmiddels op marktplaats een 2 groeps Rocket zien staan 5 jaar oud weinig gebruikt voor wat ik denk een mooie prijs.
https://link.marktplaats.nl/m1893773280 ... nt=app_ios
9Je zou ook eens kunnen kijken naar een leasecontract voor een commerciële machine. Dan hoef je niet de hele mep ik 1x te betalen en kun je wel een duur apparaat neerzetten. Wellicht iets om over na te denken.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021
10Bijna een half jaar later en inmiddels een koffiebar rijker, wilde ik jullie toch nog even laten weten welke machine het is geworden. Ik heb tweedehands een oefen machine op de kop kunnen tikken. La Marzocco PB linea scale. Fantastische machine…