https://youtu.be/d-fc2_IDa0A
https://youtu.be/qs4IeJpFRPY
Re: Pret met een single zeefje.
2Lekker!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Goed zo!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5En lekker?
Ik maak de laatste tijd ook geregeld singles: 10 g in en 20 g out. Mooie naked extracties. En smaak goed in balans. Wel korte PI en wat lagere temp.
Hebben singles onterecht een slechte naam?
Ik maak de laatste tijd ook geregeld singles: 10 g in en 20 g out. Mooie naked extracties. En smaak goed in balans. Wel korte PI en wat lagere temp.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
6De keren dat ik er wat mee probeerde vond ik het niks maar ik had dan ook geen speciale funnel /tamper ervoor.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
7Single gaat wel prima maar het is wat milder, slapper.
Het is mooi dat je kunt wisselen als je de spullen in bezit hebt. Kun je doen waar je zin in hebt en hoeven de doubles en de singles geen westrijd te voeren.
Het is mooi dat je kunt wisselen als je de spullen in bezit hebt. Kun je doen waar je zin in hebt en hoeven de doubles en de singles geen westrijd te voeren.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
8Ze smaken anders door ander drukprofiel denk ik.bvds schreef: do 05 jan 2023, 19:26 En lekker?
9Ik heb van de zomer nog wat succesvolle singles gemaakt. Vond het niet mis. Handig als je het laatste beetje van een bepaalde boon op wilt maken en niet genoeg meer hebt voor een double. In Italië doen ze niet anders dus zo slecht kan het niet zijn 

Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021
10Ik heb jaren singles gemaakt met de QuickMill, dan wel met 11 gram. Prima smaak. Ook nu nog regelmatig met de Silvia. Niks mis mee, als je maar de juiste verhouding hebt.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva = 2820. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.