Hi!
Als enorme koffieliefhebber kijk ik al tijden met enige afkeuring naar het Nespresso-apparaat in m'n keuken en loop ik vervolgens iedere dag hetzelfde rondje naar m'n favoriete koffiezaak om de hoek om daar een goede espresso te halen. Bij drukte op werk lukt dit niet: tijd voor het echte werk thuis:)
Met veel enthousiasme las ik de verschillende berichten hier op de site en voelde ik me steeds meer een nitwit worden. Kunnen jullie me daarom helpen met de aanschaf van een halfautomaat en koffiemaler? Ik heb al veel gelezen maar twijfel toch nog steeds over de juiste combi. M'n wensen:
1. M'n vriendin en ik drinken alleen espresso (ristretto) en lungo. We gebruiken geen melk.
2. We willen niet teveel geld uitgeven, het is een eerste automaat en we zijn nog aan het experimenteren. Instapmodel mag zeker:)
- daarbij misschien tegenstrijdig maar we houden wel van écht goede volle koffie.
3. Snelheid van opwarmen/zetten is voor ons van belang, we hebben overdag een drukke agenda
Ik zat nu te denken aan een eureka mignon specialita grinder en een sage bambino apparaat. In hoeverre zetten we daarmee een volle kwalitatieve espresso die in de buurt komt van de koffiezaakjes hier in de buurt? Of hebben jullie andere suggesties? Beiden staan helemaal open. Alvast veel dank! Noor
Re: Help: welk pistonmachine voor een beginner?
2Vergeet de Zage.
Koop een Quickmill 820.
Snel warm, uitstekend ding.
Koop een Quickmill 820.
Snel warm, uitstekend ding.
3Wij hebben 23 jaar geleden ook voor zo'n keuze gestaan en hebben gekozen voor de voorloper van de QuickMill 2820:
https://www.quickmill.it/en/products/gr ... mod-02820/
Ziet er net iets leuker uit dan de 820. Verse bonen van een lokale goede brander en een leuke molen en een beetje oefenen. Hebben we heel veel jaren met plezier gebruik van gemaakt. Mijn vrouw gebruikt hem weer! Ik ben overgestapt op een Silvia en een La Pavoni.
https://www.quickmill.it/en/products/gr ... mod-02820/
Ziet er net iets leuker uit dan de 820. Verse bonen van een lokale goede brander en een leuke molen en een beetje oefenen. Hebben we heel veel jaren met plezier gebruik van gemaakt. Mijn vrouw gebruikt hem weer! Ik ben overgestapt op een Silvia en een La Pavoni.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
4Smaken verschillen.
Dan maar een 3000.
Die 2820 is zooo 1978:-(
Dan maar een 3000.
Die 2820 is zooo 1978:-(