Faema Lambro zuigerring

1
Ik heb sinds enkele weken een Faema Lambro in de keuken staan, echter maakte de lever de laatste dagen een raar geluid, dus vandaag de zuiger uit de zetgroep gehaald en blijkt de onderste ring gewoon gescheurd/verdroogd.
Nu lees ik bij de Londinium dat er no grease zuiger ringen zijn, maar volgens mij passen deze niet op de Lambro of heb ik dat mis en kunnen deze toch gebruikt worden?
Lambro heeft W (X?) en V zuiger ring nodig en Londonium zijn 3 dezelfde ringen?
Faema Lambro - Etzinger

Re: Faema Lambro zuigerring

4
loenatik schreef: za 28 jan 2023, 15:23Londonium zijn 3 dezelfde ringen?
ja klopt.

Cremalover meldt zojuist dat in zijn Lambro 'gewone' ringen zitten

dus je moet vragen daar 'gewone' ringen, die passen altijd ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5
fransg schreef: za 28 jan 2023, 15:48
loenatik schreef: za 28 jan 2023, 15:23Londonium zijn 3 dezelfde ringen?
ja klopt.

Cremalover meldt zojuist dat in zijn Lambro 'gewone' ringen zitten

dus je moet vragen daar 'gewone' ringen, die passen altijd ;-)
Gewoon als in niet abnormaal.Jouw greasefree seals zijn abnormaal..Dus afwijkend van de norm.En zulks
Verder is het altijd verstandig om de juiste en passende seals te gebruiken
Ik heb ooit 26inch banden op mijn 28 inch wielen willen leggen.Het is gedoe en onnodig veel werk..

8
Pti schreef:De rubbers voor londinium passen niet, je moet deze hebben:

https://brooks-espressomachines.com/nl/ ... 50x38x75mm
https://brooks-espressomachines.com/nl/ ... g-dia-50mm

Er zijn ook bruine (van viton?) die véél langer meegaan maar die zijn duurder en moeilijker te vinden.
Dank je, deze had ik ook gevonden. Drtrading heeft ze ook op de site staan.
Ik dacht alleen, misschien zijn er ondertussen ook no grease voor andere levers, dus laat ik het eens vragen. Aldoende leert men.

Faema Lambro - Etzinger

9
Die Londinium zonder vet ringen zijn ook nog maar net uitgeleverd en ontwikkeld door de eigenaar van Londinium zelf.
Gezien zijn inspanningen uit het verleden kun je er vanuit gaan dat hij deze ook niet gaat maken voor andere machines.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

10
bobbee schreef:Die Londinium zonder vet ringen zijn ook nog maar net uitgeleverd en ontwikkeld door de eigenaar van Londinium zelf.
Gezien zijn inspanningen uit het verleden kun je er vanuit gaan dat hij deze ook niet gaat maken voor andere machines.
Afbeelding
Ja aangezien ik hiervoor ook al even over een Londinium heb zitten dubben (in dm) was ik daarvan op de hoogte. Ik dacht, voor ik bestel vraag ik het toch maar even
Afbeelding
Faema Lambro - Etzinger