In een tijd waar klein steeds fijner is, het best een onsje minder mag en men steeds bewuster is van stroomverbruik, staat een 3200W dual boiler machine niet snel meer 24/7 te loeien. Het opwarmen van zo'n joekel voor één of enkele bakjes in de morgen is ook overdreven en zodoende is het misschien wel tijd de horizon en keuzes iets uit te breidden.
Zijn er hier (al) mensen met een profitec GO ofwel pro 100? Ik ben zeer benieuwd naar gebruikerservaringen.
Ik heb het idee dat het een Pro 300 maar dan zonder stoomboiler is? Dus ervaring met de Pro 300 zijn ook welkom!
Re: Profitec Go
2Ben ook benieuwd.
Is de Lelit Mara X V2 geen optie?
Is de Lelit Mara X V2 geen optie?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
3Ik zoek eigenlijk juist iets dat daar onder zit qua prijs (en formaat alhoewel dat niet veel scheelt) en vooral de extreem snelle opwarmtijd van de GO sprak me heel erg aan.
4Geen ervaring met de GO.
Ik zou hem echter zo kopen.
Het is een voortzetting van de ECM Botticelli 1 en 2 en de ECM Casa.
De 2 en de Casa waren altijd al de meest temperatuurstabiele kleine single boilers.
Zelf heb ik ooit eens een Botticelli 2 met pid uitgerust. Een GO avant la lettre. Daar kon geen Silvia of Domobar tegenop.
Ik zou hem echter zo kopen.
Het is een voortzetting van de ECM Botticelli 1 en 2 en de ECM Casa.
De 2 en de Casa waren altijd al de meest temperatuurstabiele kleine single boilers.
Zelf heb ik ooit eens een Botticelli 2 met pid uitgerust. Een GO avant la lettre. Daar kon geen Silvia of Domobar tegenop.
6Misschien de Londinium Vectis ook een overweging waard?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
7Ik vind dat ontzettend gaaf, maar met een verwachte prijs van 1000GBP (=1150EUR) excl btw, import en transport wordt dat me iets te prijzig voor een extraatje. Plus ik wil ze allicht ook gaan verkopen als instapmodel via Het Hoofdkwartier (als alternatief voor die *kotsemoji* Sage rotzooi die de markt domineert) en dat gaat niet met Londinium.
8Punt gemaakt en kan ik in meekomen. Ik ben zelf ook aan het speuren naar iets kleiners, eenvoudiger.
Dus bedankt voor de heads up voor deze profitec. Het heeft mijn aandacht.
Vind alleen het wachten op stoom niets. Wil toch wel graag meteen kunnen stomen.

Vind alleen het wachten op stoom niets. Wil toch wel graag meteen kunnen stomen.
9Daarom kan ik niet wachten op de Odyssey, 1000w 0,6L hevel maar ook niet echt voor verkoop HK.
Heb je de Stone wel eens bekeken? Specs lijken wel aardig.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”
10Ja maar dan zit je dus gelijk aan de pro300 die met ca. €1550 alweer stevig geprijsd is....bobbee schreef: vr 03 feb 2023, 17:09 Punt gemaakt en kan ik in meekomen. Ik ben zelf ook aan het speuren naar iets kleiners, eenvoudiger.
Odyssey is een interessante en ik heb een kennis met pre-order dus daar kan ik hopelijk ook even mee spelen. Stone is mij onbekend.Tekork schreef: Daarom kan ik niet wachten op de Odyssey, 1000w 0,6L hevel maar ook niet echt voor verkoop HK.