Ik gebruik zuigerseals van het merk Gewoon.
Deze gewone seals gebruik ik nu sinds een dikke 3 maanden zonder enig vet.En dat werkt uitermate goed.Zeer soepele leverbeweging en schone groep.
Misschien het overwegen waard om vet een keer achterwege te laten.
Zo ziet mijn groep er uit .
De groep is tevens zelfmonterend:
https://youtube.com/shorts/X3WCE96tEgI?feature=share
Dit naar aanleiding van de zelfsmerende seals die Londinium uitbrengt.Misschien gaat het ook met gewone seals?
Re: Is vet op zuigerringen modig?
2Netjes! Houdt Londinium ons voor het lapje en hebben rubber seals sowieso voldoende aan water als smeermiddel?cremalover schreef:Ik gebruik zuigerseals van het merk Gewoon.
Deze gewone seals gebruik ik nu sinds een dikke 3 maanden zonder enig vet.En dat werkt uitermate goed.Zeer soepele leverbeweging en schone groep.
Dit naar aanleiding van de zelfsmerende seals die Londinium uitbrengt.Misschien gaat het ook met gewone seals?
3Ik heb geen idee wat de samenstelling van de Londinium no grease seals is.Misschien een teflon/rubber mix? Ik heb het gewoon zonder geprobeerd.Londinium bracht me wel op het idee.Ik zou zeggen probeer het eens.omeCo schreef: do 02 mar 2023, 13:19Netjes! Houdt Londinium ons voor het lapje en hebben rubber seals sowieso voldoende aan water als smeermiddel?cremalover schreef:Ik gebruik zuigerseals van het merk Gewoon.
IMG_20230302_100340.jpgIMG_20230302_100349.jpg
Laatst gewijzigd door cremalover op do 02 mar 2023, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
4De no Grease ringen zitten er net een maand in geloof ik. Dus voorlopig geen andere ringen!cremalover schreef:Ik heb geen idee wat de samenstelling van de Londinium no grease seals is. Ik heb het gewoon zonder geprobeerd.Londinium bracht me wel op het idee.Ik zou zeggen probeer het eens.omeCo schreef: do 02 mar 2023, 13:19Netjes! Houdt Londinium ons voor het lapje en hebben rubber seals sowieso voldoende aan water als smeermiddel?cremalover schreef:Ik gebruik zuigerseals van het merk Gewoon.
IMG_20230302_100340.jpgIMG_20230302_100349.jpg
5mijn Elektra en Cremina hebben echt wel vet nodig. idem mijn oude Pavoni's en Exports. mijn oude Strietman was helemaal dol op vet.
zal denk ik vooral afhangen van hoe strak ze zitten. mijn oude Cremina seals hoefde ik vrijwel nooit in te vetten. de nieuwe zitten nog mega strak en hebben elke paar weken vet nodig. zal in de loop van de tijd steeds minder vaak worden...
zal denk ik vooral afhangen van hoe strak ze zitten. mijn oude Cremina seals hoefde ik vrijwel nooit in te vetten. de nieuwe zitten nog mega strak en hebben elke paar weken vet nodig. zal in de loop van de tijd steeds minder vaak worden...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
6Goed punt.bvds schreef:mijn Elektra en Cremina hebben echt wel vet nodig. idem mijn oude Pavoni's en Exports. mijn oude Strietman was helemaal dol op vet.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
7Dat zou het best eens kunnen zijn.Mijn Strega was ook gek op vet.bvds schreef: vr 03 mar 2023, 11:26 mijn Elektra en Cremina hebben echt wel vet nodig. idem mijn oude Pavoni's en Exports. mijn oude Strietman was helemaal dol op vet.
8https://www.sciencedirect.com/science/a ... 8905706267omeCo schreef: do 02 mar 2023, 13:19 hebben rubber seals sowieso voldoende aan water als smeermiddel?
"Self-lubricating mechanical seal face material" bestaat echt
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
9Crema jouw lambro zetgroep is toch nieuw gehoond?
Die van mij niet, ziet er op het oog picobello uit maar zonder vet merk je gewoon dat de zettijd gaat afwijken, de veer gaat herrie maken, de hendel bewegen gaat gewoon stroef. Wrijving is slijtage dus geen geouweneel gewoon molykote foodsafe siliconen vet erop.
Ik wil geen teflon rommel , dat krijgen we al genoeg binnen met dat pfas schandaal
Die van mij niet, ziet er op het oog picobello uit maar zonder vet merk je gewoon dat de zettijd gaat afwijken, de veer gaat herrie maken, de hendel bewegen gaat gewoon stroef. Wrijving is slijtage dus geen geouweneel gewoon molykote foodsafe siliconen vet erop.
Ik wil geen teflon rommel , dat krijgen we al genoeg binnen met dat pfas schandaal
Faema Lambro - Mazzer Major E
10waar lees je dat teflon het alternatief is?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino