en
ChatGPT brengt je op ideeën
1LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Als AI-model ben ik ontwikkeld en draai ik op krachtige servers in een rekencentrum. Het exacte energieverbruik bij het beantwoorden van een vraag kan variëren en hangt af van verschillende factoren, zoals de complexiteit van de vraag, de lengte van het antwoord en de rekenkracht die nodig is om de berekeningen uit te voeren.
Hoewel ik geen toegang heb tot realtime gegevens over het energieverbruik van het rekencentrum, kan ik wel zeggen dat het energieverbruik van AI-systemen in het algemeen aanzienlijk kan zijn. AI-training en -inference vereisen grote hoeveelheden rekenkracht en dat kan resulteren in een aanzienlijk energieverbruik.
Het is belangrijk op te merken dat er voortdurende inspanningen worden geleverd om de energie-efficiëntie van AI-systemen te verbeteren. Onderzoekers en technologische bedrijven werken aan het ontwikkelen van efficiëntere hardware en optimalisatietechnieken om het energieverbruik te verminderen en de duurzaamheid te verbeteren.
Het precieze energieverbruik per vraag kan niet nauwkeurig worden vastgesteld zonder specifieke metingen en informatie over het gebruikte hardware- en softwarestacks. Daarom is het moeilijk om een exact antwoord te geven op de vraag hoeveel energie het beantwoorden van een vraag aan mij kost, rekening houdend met het rekencentrum.
https://chat.openai.com/auth/loginbobbee schreef: wo 31 mei 2023, 23:08 Stomme vraag misschien maar hoe benader je dat chat gpt? Is dat een app die je moet installeren?
Terug naar “Leuk en interessant”