Bezzera BZ07 DE - Probleem pomp?

1
Beste Koffiepraters,

Ik had vanochtend een espresso gezet met mijn Bezzera BZ07 DE, ging helemaal prima (vond mijn machine wel heter dan normaal). In de middag probeerde ik nog wat koffie te zetten. Ik drukte op de knop hoorde de pomp lopen maar kwam geen water uit de groep (en geen druk). Daarna mijn machine uitgezet en geprobeerd weer op te starten, nu blijft hij echter op het moment dat ik hem opstart de pomp aanzetten, dus het harde opstart geluid van de pomp blijft gewoon aanhouden en gaat niet door naar de fase wanneer die stil gaat opwarmen.

Hebben jullie een eerste idee waar ik zou kunnen beginnen met het uitzoeken waar het probleem vandaan zou kunnen komen.

Met vriendelijke groet,
Nick
Bezzera BZ07 DE | Mazzer SJ

Re: Bezzera BZ07 DE - Probleem pomp?

2
Ik ben niet zo goed met advies geven op dit soort dingen. Vind het wel leuk om mee te gokken. Ik zou zeggen :

- Water niveau voeler in boiler
- verstopte slangen vanaf reservoir
- het is een DE dus misschien een malfunction in de electronica daarvoor

Ik zou dus als eerste die voeler eruit trekken en zien of die overschot aan kalk heeft waardoor deze niet meer detecteert of er water in de boiler zit.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden en of ik ergens juist zit.

Hanr kan dit soort dingen rete goed analyseren en advies geven. Ik hoop dat hij de lucht kan klaren!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!