TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

1
Vanochtend hebben we in alle vroegte een heuse Kees etc etc etc opgehaald bij de vorige eigenaar.
Het is de bedoeling dat hij in de branderij een tweede, wat rustiger leven krijgt.

Dat hij intensief is gebruikt is te zien maar na een eerste poetsbeurt ziet hij er alweer een stuk frisser uit.

Stap voor stap wil ik, voor zover dat in mijn mogelijkheden ligt, de machine schoonmaken en waar, op het eerste gezicht, nodig onderdelen vervangen.

De eerste uitdaging was om een eerste groep uit elkaar te halen. Thuis trek ik de hevel met veer en piston er zo uit. Bij deze machine zat hij behoorlijk vast. Eenmaal eruit werd duidelijk dat de machine al even niet veel dagelijkse aandacht heeft gehad. Een laagje verbrande koffie/vet bedekt de rubbers en de piston. Kan me niet voorstellen dat hier nog lekkere koffie mee gemaakt kon worden.

Wordt vervolgd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

6
Geweldige machine en heel leuk om te zien dat deze een nieuw leven krijgt. Grote voordeel is dat onderdelen niet van ver hoeven te komen. Eerst maar eens wat nieuwe rubbers en de boel grondig schoonmaken, dan kijken in hoeverre de machine nog naar behoren werkt.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso

8
Koper van het binnenwerk lijkt allemaal best netjes. Als daar iets aan is dan lijkt me dat snel in de papieren te lopen. Maar die groep is denk ik al een tijdje niet los geweest, damn...
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™