Reparatie rocket r58

1
Hi all,

Een maat van mij heeft een rocket r58 waarbij onderdeel 17 continue sist/stoom door laat.
https://espressotec.com/pages/rocket-r5 ... ts-diagram. We willen dit zelf vervangen maar vroegen ons af of dit ook ergens anders kan liggen (kapotte pid die teveel druk op bouwt bijv.)

Heeft iemand hier ervaring mee? Voor we het verkeerde vervangen. Dank alvast

Bijgevoegd een foto
Expobar Brewtus - Weber EG-1 core & ultra burrs - Commandante C40
Bijlagen

Re: Reparatie rocket r58

2
Dat is een onderdeel wat vaker onderhoud nodig heeft. Anti vac valve. Er kan kalk op komen en dat kun je eraf halen door dat onderdeel te ontkalken als je geen nieuwe wilt plaatsen.
Ik heb er zelf 1 extra op voorraad zodat ik die meteen kan vervangen indien nodig. De oude ontkalk ik dan en zo rouleren ze.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

4
Je kunt dan gelijk het o-ringetje vervangen. Die hebben niet het eeuwige leven.
Borgringetje er af, o-ring er af en het klepje even schoon maken. Dan alles weer in elkaar.
Ook het borgringetje is los te krijgen, voor het geval het ding krom of anderszins niet meer bruikbaar is.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk

5
Nu is het anti-vacuüm ventiel wel een van de meest belaste onderdelen en dus eentje die het eerste aan de beurt zal zijn. Maar het feit dat er een ventiel lekt is wel een indicatie dat er ook andere rubbers, pakkingen, oringen etc aan vervanging toe zouden kunnen zijn. Wachten tot er andere zaken ook stuk gaan of gaan lekken levert onderaan de streep meestal hogere kosten op dan preventief onderhoud. Just saying...