Heb tussen 2020 en 2022 een reis gemaakt van volautomaat, goedkope Lelit, Sage Barista Express naar Lelit MaraX. De MaraX gebruikte ik uiteindelijk niet meer vanwege de lange opwarmtijd en de hoge stroomkosten. Verkocht en een Moccamaster neergezet icm een Nespresso apparaatje en een melkschuimer voor de incidentele cappuccino. Vooral veel filterkoffie gedronken (die Moccamaster gaat niet meer weg).
En nu is het dan toch weer gaan kriebelen, vooral omdat ik écht lekker cappucino's mis...
Eerste idee was een Nespresso apparaat met een hele goede stoompijp (een echte, niet zo'n automatisch geval) maar dat lijkt lastig. Bovendien heb ik mijn Eureka maler nog staan dus zou liever weer zelf gaan malen en tampen.
De kwestie: ik zou heel graag een espresso apparaat willen die super snel opwarmt (paar minuutjes max) EN goede stoomprestaties heeft. Goede stoom betekent voor mij niet automatisch snel, als het apparaat maar tot mooi schuim in staat is. Mag best iets langer duren.
Verder wil ik graag stabiele prestaties dus een druk van rond de 9 bar en een stabiele temperatuur zijn gewenst. Hoeft allemaal niet tot in detail instelbaar te zijn. Goed is goed.
Ik dacht eigenlijk aan een QuickMill 820 (sympathiek apparaatje) maar die voldoet niet aan de eisen lijkt het qua stabiele temperatuur en stoomprestaties.
Is er een apparaat dat ik helemaal over het hoofd zie...? Ik wil maximaal 850 euro uitgeven.
Ben benieuwd naar jullie gedachten en ideeën. Alvast bedankt voor het meedenken!