Vakantie espresso set

1
Hoi!

Ik ben op zoek naar een goede vakantie espresso set.
Momenteel heb ik de ROK espresso maker en de niche zero als maler. Prima te doen met deze equipment als ik met de auto op vakantie ga, maar niet met het vliegtuig want dan is het veel te groot om mee te nemen
Afbeelding

Daarom ben ik op zoek naar een kwalitatief goede handmaler die geschikt is voor espresso (dus heel fijn kan malen), en een alternatief om de espresso mee te maken, zoals de Cyberflow, outin espresso maker of iets vergelijkbaars.

Heeft iemand tips / suggesties voor zowel de maler als de espresso maker?

Mijn dank is groot voor het meedenken! 🫶
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Re: Vakantie espresso set

3
Je kan 1zpresso overwegen. Hun product lijn is wat verwarrend maar kort en globaal gezegd:

J-max / J-ultra als je een wat meer traditionele profiel wilt vergelijkbaar met je Niche

K-max / K-ultra als een wat modernere profiel wilt wat dan weer beter werkt met medium light tot light roast.

In principe kunnen ze allebei gewoon alle soorten aan hoor. En ik moet zeggen dat deze twee lijnen wel de premium varianten zijn die het hoogst beoordeeld worden. De andere ken ik niet zo goed en 1zpresso heeft wat dat betreft overdreven veel verschillende soorten handmalers.

Eventueel wat ook kan en een stuk budget vriendelijker is zijn de kingrinders k4 en k6.
K4 is de equivalent van J-lijn van 1zpresso
K6 is de equivalent van K-lijn
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: Baratza sette 270 WI & 1zpresso ZP6 & pre-order Kafatek Monolith Titan SDRM

5
Ik gebruik een China maler, M3bomber nogwat Blade R3, erg degelijk ding, makkelijk en fijn genoeg instelbaar (voor lichte DAK branding prima te doen), niet zo groot, wel vrij zwaar. En een Picopresso. Samen met een mini weegschaaltje zit het allemaal in een reisetui. Zet erg goede koffie. Werkt op vakantie perfect, camping of huisje, en ook op werk als je geen gore automaatkoffie wil :)

Kost wel wat tijd, maar op vakantie heb je ook de tijd toch? Zet er meestal vier espresso mee achter elkaar. Vind de Picopresso soms betere koffie geven dan mijn Strega.

6

Boozzz schreef:Ik gebruik een China maler, M3bomber nogwat Blade R3, erg degelijk ding, makkelijk en fijn genoeg instelbaar (voor lichte DAK branding prima te doen),
Ik gebruik deze ook, en ik vind de maler perfect. Stevig ding, en maalt écht prima, voor iedere zetmethode.
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta

9
Leinad schreef: ma 07 jul 2025, 22:57
Boozzz schreef:Ik gebruik een China maler, M3bomber nogwat Blade R3, erg degelijk ding, makkelijk en fijn genoeg instelbaar (voor lichte DAK branding prima te doen),
Ik gebruik deze ook, en ik vind de maler perfect. Stevig ding, en maalt écht prima, voor iedere zetmethode.
Hier hetzelfde verhaal. Deze maler icm de Aeropress is de standaard uitrusting in onze mini-camper.