De eerste coldbrew is bezig, later op de dag de eerste resultaten
Nu ze nog van zaadje af op kweken, gelukkig heb ik van Jan nieuwe bonen gekregen voor een nieuwe poging de eerste zeeuwse koffieplantage te starten
Spannend! Heb je enig idee van de brewratio van de koffie die je nu gezet hebt?AnnemarieTiemes schreef: En dat is hij dan,het eerste flesje extract
Sorry dat het wat langer duurde, kreeg bezoek.
Het werkt heel makkelijk, alleen om van het resevoir in het flesje te schenken is nogal een kliederzooi.
Kan ook aan mij liggen, natuurlijk![]()
Maar het resultaat is heel goed, heb 12 uur laten trekken en je hebt inderdaad niets bitters, gewoon lekkere koffie.
Nu drink ik graag dubbele ristretto's, is de sterkte zo uit de fles prima voor mij en heb ik er geen behoefte aan om hem nog eens aan te lengen, dus heb ik gewoon koude koffie gedronken en die was verrekte goed.(Indonesia Lingtong van Fascino)
Mijn bezoek vond hem aangelengd met heet water erg lekker.
Dus als ik op vakantie ben, laat ik wat flesjes achter in de koelkast, want hij komt op mijn huis en beesten passen.
Jasper, ik zal wat meenemen naar Rotterdam, kan je proeven.
Ga nu ook eens een dubbelbrew proberen, kijken of ik hem nog wat sterker kan krijgen
Bij je Aeropress zit een mooie trechter... past die er niet op?AnnemarieTiemes schreef:Het werkt heel makkelijk, alleen om van het resevoir in het flesje te schenken is nogal een kliederzooi. Kan ook aan mij liggen, natuurlijk
Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”